Šviesoforai Šviesoforai

Apie pėsčiųjų mygtukus...

Pėsčiųjų mygtukai, ar jie veikia? Ar atsižvelgiama į paspaudimų skaičių? Kodėl po pėsčiųjų mygtuko paspaudimo neįsijungia žaliasis šviesoforo signalas? Tokio pobūdžio klausimų miesto gyventojams iškyla kasdien. Pabandykime atsakyti į visus šiuos klausimus:

  • Mygtukai, įrengti centralizuotos eismo valdymo sistemos projekto vykdymo eigoje, yra sensoriniai, t. y. užtenka priliesti delnu mygtuką ir jo viršutinėje dalyje užsidega užrašas „Laukite“.
  • Visiškai nėra svarbu, kiek kartų Jūs paspausite pėsčiųjų mygtuką. Užtenka vieno paspaudimo, kad sankryžos valdiklis sureaguotų į Jūsų užklausą.
  • Nuo paspaudimų skaičiaus visiškai nepriklauso, anksčiau ar vėliau įsijungs žaliojo šviesoforo signalas pėstiesiems.
  • Svarbu įsidėmėti, kad po mygtuko paspaudimo žaliojo šviesoforo signalo laukimo laikas  skirtingose sankryžose yra skirtingas: jei netoli sankryžos (pėsčiųjų perėjos), kurią bandoma pereiti, yra viena ar kelios sankryžos, tai darbo režimai tarp šalia esančių sankryžų bus sinchronizuoti ir transporto srautas per šalia esančias sankryžas leidžiamas koordinuotai. Toks eismo valdymo metodas vadinamas sankryžos daliniu adaptyvumu. Todėl pėsčiasis, paspaudęs pėsčiųjų mygtuką, gaus leidimą pereiti gatvę ne iš karto, o tik tam tikru, iš anksto nustatytu laiku. Tokiu atveju maksimalus pėsčiojo laukimo laikas gali siekti iki 110 sek. (piko metu). Esant kitam eismo valdymo metodui (sankryžos visiškas adaptyvumas), pėsčiojo laukimo laikas prie perėjos gerokai sutrumpėja ir yra nuo 0 sek. iki 50 sek. Toks eismo valdymo metodas įmanomas pavienėse sankryžose ar pėsčiųjų perėjose, kur sankryžų darbo režimai nėra sinchronizuojami tarpusavyje.