Eismo valdymo sistema

Vilniaus miesto eismo valdymo sistemos istorija prasideda 2006 m., kuomet Vilniaus miesto taryba patvirtino eismo reguliavimo sistemos galimybių studiją, įvykdytas sistemos įdiegimo konkursas. Kelerius metus vykdytas centralizuotos eismo valdymo sistemos įdiegimas, o 2010 m. įdiegimo darbai visiškai baigti.

Vilniaus miesto eismo valdymo sistemą sudaro:

  • Eismo valdymo centras;
  • Šviesoforais reguliuojamos sankryžos ir pėsčiųjų perėjos su eismo valdikliais bei jutikliais – daugiau nei 280 sankryžų ir perėjų);
  • Vairuotojų informavimo švieslenčių sistema (VIŠ) – 13 vnt.;
  • Eismo stebėjimo kameros – daugiau kaip 90 vnt.;
  • Vairuotojų informavimo sistema www.sviesoforai.lt;
  • Greičio ir raudonos šviesos kontrolės sistema – 18 vnt.

2018 m. sostinės automatizuota šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema buvo atnaujinta. Atnaujinimo darbams pasibaigus, eismo srautai reguliuojami efektyviau, didžiojoje dalyje miesto sumažintos transporto prastovos.

Vykdant sistemos atnaujinimą buvo atlikti šie darbai:

    • Atnaujinta visa eismo valdymo centro įranga (serveriai, kompiuteriai, monitoriai);
    • Įdiegta nauja šviesoforų sistemos programavimo ir valdymo įranga;
    • Optimizuota sankryžų programavimo įranga;
    • Įdiegtas papildomas funkcionalumas į sankryžų valdymo įrangą;
    • Sumažintas MOTION sistemos reakcijos laikas į pasikeitusią eismo situaciją iki 6 min.

Svarbiausi pokyčiai po atnaujinimo: greitesnis šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos reagavimas į staigius srautų pokyčius, kur kas lankstesnis sistemos prisitaikymas prie transporto, dviratininkų bei pėsčiųjų eismo tikruoju laiku. Efektyvesnis srautų reguliavimas naudingas vairuotojams ekonomiškai, o, sutrumpėjus prastovų laikui, sumažėja ir aplinkos tarša.

Atnaujinus automatizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą, galima greičiau įgyvendinti pakeitimus šviesoforų reguliavimo programose, įdiegtas transporto srautų tyrimų ir analitikos paketas, leidžiantis greičiau nustatyti susidarančių spūsčių priežastis. Jas nustačius, galima operatyviau atlikti sankryžų programavimo ir optimizavimo darbus, kurie užtikrina didesnį transporto pralaidumą ir eismo saugumą. Tokios šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos veikia Insbruke ir Vienoje (Austrija), taip pat Brėmene, Frankfurte, Diuseldorfe, Volfsburge, Esene ir kituose didžiuosiuose Vokietijos miestuose.