Planuotų filmavimo darbų metu – trumpalaikiai eismo ribojimai

Vilniaus kino biuras informuoja, kad vykdant filmavimo darbus, numatomi šie trumpalaikiai pėsčiųjų ir eismo ribojimai:

  1. lapkričio 22 d. 14–16 val. filmuojant šalia pastato Bazilijonų g. 6A, trumpam (iki 3 min.) ribojamas pėsčiųjų eismas priešais minėtą pastatą Bazilijonų ir Arklių gatvėse;
  2. lapkričio 24 d. 14–16 val. filmavimo metu Trakų, Pylimo ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje trumpam (iki 3 min.) bus ribojamas pėsčiųjų eismą minėtų gatvių sankryžoje, pastatytas 1 vaidybinis automobilis Trakų gatvės važiuojamojoje dalyje (draudžiamojoje zonoje) šalia pastato Trakų g. 1;
  3. lapkričio 24 d. 9–14 val. filmuojant Subačiaus gatvės dalyje nuo Bokšto iki Didžiosios gatvės, trumpam (iki 6 min.) ribojamas transporto priemonių eismas, rezervuojamos stovėjimo vietos Subačiaus ir A. Strazdelio gatvėse.
  4. lapkričio 25 d. 9–21 val. trumpam (iki 6 min.) ribojamas transporto priemonių eismas minėtose gatvėse ir jų dalyse, filmavimo reikmėms rezervuojamos automobilių vietos Kražių, Gynėjų ir Lukiškių skersgatvyje;
  5. lapkričio 25 d. 20-03 val. filmavimo darbams atlikti A. Rotundo gatvėje draudžiamas transporto priemonių eismas, rezervuojamos stovėjimo vietos Ankštojoje (arba Kražių) ir J. Jasinskio gatvėse.

Taip pat primename, kad šiandien, lapkričio 20 d. 20-02 val. filmavimo darbai vyks Arklių gatvės dalyje nuo Bazilijonų iki Etmonų gatvės ir Pasažo skersgatvyje draudžiant transporto priemonių (išskyrus viešąjį transportą) ir pėsčiųjų eismą minėtose gatvėse ir jų dalyse, filmavimo reikmėms rezervuojamos stovėjimo vietos Arklių gatvėje ir Pasažo skersgatvyje.

Papildomai informuojame, kad lapkričio 22-23 d. 6-16 val. filmavimo darbai vyks Karveliškių kapinėse, lapkričio 23 d. 15.30–20.30 val. šalia pastato Fabijoniškių g. 81, eismo ribojimai nenumatomi.

Dėl Verkių ir Kareivių gatvėse vykdomų darbų – eismo ir viešojo transporto judėjimo pokyčiai

Vilniaus miesto savivaldybė tęsia inžinerinių tinklų rekonstrukcijos darbus Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje, kurių metu laikinai numatomi viešojo transporto judėjimo ir transporto eismo pokyčiai.

Lapkričio 9 – gruodžio 18 d. transporto eismas bus draudžiamas Verkių g. dalyje tarp Kareivių g. ir įvažiavimo į „Emsi“ degalinę. Eismas bus nukreipiamas apylanka per Žirmūnų ir Kareivių gatvių sankryžą. Minėtomis dienomis Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje bus susiaurinta važiuojamoji dalis, draudžiami kairieji posūkiai, o transporto priemonės, važiuojančios Verkių gatve nuo Valakampių pusės link miesto centro, Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje bus nukreipiamos į priešpriešinio eismo juostą. Dėl remonto darbų laikinai bus perkelta ir Verkių stotelė Pramogų arenos kryptimi.

Toliau skaityti „Dėl Verkių ir Kareivių gatvėse vykdomų darbų – eismo ir viešojo transporto judėjimo pokyčiai“

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, o pati gatvė žingsnis po žingsnio formuojama kaip viešoji erdvė, atveriant ją dviratininkams, pėstiesiems. Pagal šiuos principus neseniai baigta tvarkyti Giedraičių gatvė, ramaus eismo gatvių privalumus mato keliaujantieji Islandijos ir I. Šimulionio gatve, šiuo metu pradėtos tvarkyti Šaltkalvių gatvė jungiamoji gatvė ties Vilniaus rajono poliklinika, jungianti Laisvės prospektą su J. Baltrušaičio gatve.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Planuojama, kad per artimiausius metus visame Vilniuje atsiras bent 10 ramaus eismo zonų, o per dešimtmetį – iki 2030 metų – ramaus eismo principais bus pertvarkytos dauguma privažiavimui prie namų ar įstaigų skirtų gatvių. Šį modelį naudoja dauguma Europos didmiesčių – nuo Amsterdamo iki Vienos.

„Vilnius kaip ir dauguma miestų siekia kurti geresnę gyvenimo kokybę, saugesnę ir malonesnę aplinką, mažinti neigiamą transporto poveikį. Tas gatves, kurios skirtos privažiuoti prie namų ar darbo, o ne pravažiuoti, palaipsniui visame mieste norime paversti ramaus eismo zonomis – gyvybingesnėmis erdvėmis, užtikrinti saugumą judant įvairiai, ypač dviračiais, pėsčiomis. Tokios gatvės skiriasi nuo pagrindinių miesto transporto arterijų – jos pirmiausia reiškia lėtesnį automobilių eismą, dėl to didesnį eismo saugumą, mažesnį triukšmą, taip pat erdvesnius šaligatvius, gausybę želdinių“, – sakė Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Toliau skaityti „Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis“

Atnaujinta jau 5 km Laisvės prospekto Vilniuje

Vilniuje naktimis pradėta remontuoti judraus Laisvės prospekto atkarpa Viršuliškėse – nuo Viršuliškių gatvės iki Spaudos rūmų. Beveik 700 m prospekto dalyje klojamas ištisinis asfaltas, keičiami kelio bortai, atnaujinamos net 5 viešojo transporto stotelės, po darbų bus ir naujas gatvės ženklinimas. Prospekto remontui Vilniaus savivaldybė skyrė apie 500 tūkst. eurų.

„Laisvės prospektu kasdien pravažiuoja apie 55 tūkst. vilniečių, gyvenančių Lazdynų, Karoliniškių ir Viršuliškių rajonuose. Atnaujinus prospektą, gerokai pagerėjo susisiekimas kasdien keliaujantiems judriausia šių rajonų gatve. Kitąmet planuojama sutvarkyti dar kilometro ilgio atkartą nuo Žemynos iki Rygos gatvės“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Dar pavasarį buvo sutvarkyta beveik 1 km ilgio Laisvės prospekto dalis nuo A.P. Kavoliuko viaduko iki Sausio 13 -osios gatvės viaduko: paklotas ištisinis asfaltas, viešojo transporto stotelės, pakeisti kelio bortai, nuotekų šuliniai, atnaujintas ženklinimas.

Toliau skaityti „Atnaujinta jau 5 km Laisvės prospekto Vilniuje“

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Šiemet baigta rekonstruoti viena svarbiausių Šnipiškių seniūnijos susisiekimo arterijų – Giedraičių gatvė – tapo saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems.  Atnaujinta gatvė susisiekimo prasme svarbi ne tik Giedraičių ir S. Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia esantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien pravažiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių.

Tranzitinio automobilių eismo dvipusė ir pėstiesiems nesaugi Giedraičių gatvė nuo šiol yra susiaurinta iki vienos krypties vienos eismo juostos gatvės su atskirtais dviračių ir pėsčiųjų takais. Savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ projektuota gatvės rekonstrukcija apėmė beveik 1 km gatvės atkarpą nuo Lvovo iki Žalgirio gatvės ir 200 metrų ilgio S. Fino gatvės atkarpą, nuo Giedraičių iki Kalvarijų gatvės. Šiose atkarpose iki privačių sklypų erdvių buvo pakeistos dangos, sutvarkyti įvažiavimai ir priėjimai prie pastatų.

Toliau skaityti „Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems“

Pasibaigus šiltajam sezonui darbo dienomis atidaromas eismas dviejose Senamiesčio gatvėse

Sostinės Savičiaus ir Stiklių gatvėse jau išmontuoti įvažiuoti neleidžiantys stulpeliai ir atnaujintas vienos krypties eismas – po gyvybingo, lauko kavines ir pėsčiųjų judėjimą atgaivinusio vasaros sezono, gyvenimas čia grįžta į ramesnę rutiną. Automobilių eismui gatvės spalio mėnesį bus užtveriamos tik savaitgaliais (nuo penktadienio 19 val. iki pirmadienio 4-os val.), o nuo lapkričio 1-osios prasidės žiemos sezonas ir šios gatvės nebus uždaromos.

„Laikomės planų, įvardintų dar pavasarį – automobilių judėjimą ribojantys pokyčiai liks tik Vilniaus gatvėje ir Gedimino prospekto pradžioje. Vilniaus gatvėje pamatėme, kad ši gatvė puikiai funkcionuoja ir be automobilių. Gedimino pr. pradžia liks uždaryta artimiausiu metu, kol įvertinsime jos atidarymo šaltuoju metų laiku įtaką visam Senamiesčio eismui. Šiemet turėjome progą įsitikinti, kad nuo automobilių išlaisvintos gatvės yra patrauklesnės miestiečiams, kavinių veiklai“, – sakė Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Dvi savivaldybės užsakymu atliktos apklausos atskleidė, kad liepos mėnesį Vilniaus senamiestyje įvesto kilpinio eismo idėją palaiko dauguma gyventojų bei maitinimo verslų. Ir gyventojai, ir verslininkai pažymėjo, kad tranzitinio eismo naikinimas Senamiestyje Vilniui sukuria daugiau naudos nei žalos.

Judėjimas kilpomis įvestas šių metų siekiant panaikinti tranzitinį eismą, kuris Senamiestyje sudarydavo net 40 proc. viso automobilių srauto, o rytais – net iki 70 proc. Kilpinio eismo įvedimas mažins Senamiesčio aplinkos ir triukšmo taršą, leis daugiau erdvių skirti pėstiesiems ir dviratininkams. Analogiškus eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių.

Ateities, Žirmūnų ir S. Batoro g. sankryžose – naujienos saugumo didinimui

Vienose judriausių Vilniaus gatvių pradėti taikyti nauji eismo valdymo sprendimai, kad pėstieji, dviratininkai, vairuotojai ir kiti eismo dalyviai judėtų saugiau. Ateities – Visorių g. sankryžoje jau nuo pirmadienio įjungti naujai įrengti šviesoforai, o šią savaitę jie pradės veikti ir rekonstruojamose Žirmūnų – Minties g. bei S. Batoro – Pramonės – Pergalės g. sankryžose.

„Šiose sankryžose bus įrengti ir modernūs garsiniai signalai, kurie automatiškai prisitaiko prie eismo, aplinkos garsų ir veikia atitinkamai, taip pat – mygtukai regėjimo negalią turintiems asmenims. Be to, atsiras vaizdo stebėjimo kameros, kurios reikalingos operatyvesniam eismo valdymui, situacijų stebėjimui. Atnaujindami sankryžas, įrengdami naujus šviesoforus ar taikydami naujas jų programas visuomet ieškome saugiausio sprendimo visiems eismo dalyviams“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Ateities – Visorių g. sankryžoje srautai per parą siekia apie 43 tūkst. transporto priemonių. Dėl naujo šviesoforų reguliavimo pėstieji ir dviratininkai saugiau ir patogiau kirs intensyvią Ateities gatvę. Sankryžoje statybų metu nuleisti bortai, įrengti įspėjamieji paviršiai, demontuota anksčiau čia buvusi nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Iš Visorių g. sukantiems vairuotojams išvažiavimas taip pat bus saugesnis ir sklandesnis. Be to, važiuojantys pagrindine Ateities g. pastebės, kad nauja sankryža sukoordinuota su kitomis esamomis Ateities g. sankryžomis taip užtikrinant reguliavimą „žalios bangos“ principu.

Žirmūnų – Minties g. sankryžoje transporto srautai per parą siekia apie 49 tūkst., S.Batoro – Pramonės – Pergalės g. maždaug 30 tūkst. transporto priemonių. Jose šiuo metu yra baigiami rekonstrukcijos darbai, taip pat keičiama šviesoforų reguliavimo ir valdymo įranga, įrengiami nauji kelio ženklai bei atliekamas horizontalus kelio ženklinimas. Rekonstrukcijos darbai užtikrins saugesnes eismo sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams – žalias signalas bus įjungiamas anksčiau nei transporto priemonėms, kurios suka į dešinę.

Eismo srautų vidurkis, vertinant 100 intensyviausių Vilniaus sankryžų, yra maždaug 35 tūkst. per parą transporto priemonių. Aktyviausiose sankryžose jų fiksuojama ir virš 100 tūkst. per parą. Detaliau su sostinės sankryžų srautais ir intensyviausiomis sankryžomis galite susipažinti čia: https://www.sviesoforai.lt/intensyvumas/

Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?

Vilniaus įmonių darbuotojų apklausos rezultatai patvirtina – pavasarį Lietuvą pasiekusi koronaviruso pandemija pakeitė judumo įpročius. Po karantino kur kas daugiau nei anksčiau vilniečių į biurus juda dviračiais ir paspirtukais. Išaugo ir kombinuotą keliavimo būdą besirenkančių darbuotojų skaičius, kai vienos kelionės metu naudojamos kelios transporto rūšys.

Tokias tendencijas rodo naujausia Vilniuje veikiančių įmonių darbuotojų apklausa, kurią reguliariai vykdo įmonė „Susisiekimo paslaugos“.

„Viena iš sričių norint formuoti ar keisti vilniečių judumo įpročius – tai bendradarbiavimas su verslo centrais, įsiklausymas į jų poreikius. Jau keletą metų Vilniaus įmonėse vykdome kasdieninių keliavimo įpročių tyrimą, o vėliau kartu su įmonių vadovais aptariame rezultatus, sprendžiame realias įmonėms kylančias judumo problemas. Naujausią apklausą atlikome po karantino, kad įvertintume pandemijos sukeltą judumo įpročių pokytį.

Bene ryškiausia judumo tendencija – vis daugiau miestiečių kelionei į darbą ir kitur renkasi dviračius, elektrinius paspirtukus. Lyginant balandžio – rugpjūčio mėnesių dviratininkų srautus, šiemet skaičiuojame 66 proc. daugiau dviratininkų. Paspirtukus, dviračius vilniečiai taip pat kur kas dažniau renkasi ne kaip pramogą, o kaip kasdienę transporto priemonę – tai svarbus elgsenos ir judumo mieste pokytis, kuris, žinoma, susijęs ir su edukacija, eismo dalyvių pagarba vieni kitiems, naujomis taisyklėmis“, – apklausos rezultatus komentavo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Toliau skaityti „Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?“

Išmaniosios kameros Senamiestyje palengvins eismo pokyčių analizę ir kontrolę

Eismo kilpomis vykstantis judėjimas Senamiestyje nuo pirmadienio, rugsėjo 14 dienos, bus analizuojamas naudojantis bandomosiomis filmavimo kameromis, išdėstytomis Trakų (rudoji zona), Rūdninkų (rudoji ir violetinė zonos), Pilies (žydra zona) bei Dominikonų (žydra zona) gatvėse. Prie eismo kilpų įvažiavimų ir išvažiavimų įrengtos išmaniosios kameros fiksuos ne tik pravažiuojančių transporto priemonių kiekį, bet ir vidutinį greitį, taip pat galimus kelių taisyklių pažeidimus. Apie tai įspėja ir kelių eismo ženklai.

„Pirmosios keturios išmaniosios kameros yra tik dalis būsimos eismo kontrolės Senamiestyje. Kitais metais jas planuojama įrengti prie kiekvieno įvažiavimo bei išvažiavimo į Senamiestį ir tuomet jau nuosekliai naudoti ne tik eismo statistikai kaupti, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti“, – komentavo Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Toliau skaityti „Išmaniosios kameros Senamiestyje palengvins eismo pokyčių analizę ir kontrolę“

Vilnius ruošiasi rugsėjui: eismo valdymo naujienos ir patarimai judantiems po miestą

„Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai dalinasi, kad eismo srautai rudenį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Šiemet dėl saugumo dalies įmonių, mokymo įstaigų veikla bus organizuojama nuotoliniu būdu – dėl to prognozuojami mažesni srautai, tačiau miestas aktyviai ruošiasi artėjančiam rudens sezonui.

Be to, skaičiuojama, jog šiemet viešojo transporto keleivių srautai rugsėjį bus maždaug 20 proc. mažesni nei praėjusiais metais. Nepaisant to dėl saugaus atstumo laikymosi planuojamas ne mažesnis nei pernai autobusų ir troleibusų kursavimo intensyvumas.

„Pirmosiomis rugpjūčio savaitėmis matome nežymiai, tačiau intensyvesnius nei 2019 m. eismo srautus – natūralu, nes šiemet dauguma atsisako atostogų užsienyje, daugiau žmonių laiką leidžia mieste. Kaip ir kasmet, artėjančiam rugsėjui ruošiamės visą vasarą, kai kurie pakeitimai prasidėjo dar pavasarį. Aktualus klausimas – sankryžų modernizavimas jose panaikinus žalias rodykles prie šviesoforų. Planuojame, kad iki rugsėjo papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę bus įrengtos visose 17-oje sankryžų, kurias ir buvome numatę modernizuoti. Naujas eismo organizavimas šiose sankryžose  padidins pėsčiųjų, dviratininkų saugumą, be to, pokyčiai svarbūs ir dėl pralaidumo bei spūsčių mažinimo“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

A. Apanovič priduria, kad nuo praėjusių metų rugsėjo efektyvesniam srautų reguliavimui įgyvendinta daugiau nei 90 šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimų. Tam, kad sankryžose saugiai judėtų visi eismo dalyviai – vairuotojai, pėstieji, dviratininkai – naujai įrengtos Pilaitės pr. – Pilkalnio g., Pavilnionių – Perkūnkiemio g. sankryžos. Taip pat atnaujinamos Ateities – Visorių g., Lvovo – Gegužės 3-osios g. sankryžos, rekonstrukcijos darbai vyksta Liepkalnio – Žirnių – Minsko g., Žirmūnų – Minties – Šilo g., Apkasų – Minties g. sankryžose. Vasarą taip pat papildomai atlikti „žaliųjų bangų“ veikimo patikrinimai.

Toliau skaityti „Vilnius ruošiasi rugsėjui: eismo valdymo naujienos ir patarimai judantiems po miestą“

Sostinės Pavilnionių–Perkūnkiemio g. sankryžoje saugesnis eismo organizavimas

Jau nuo šios savaitės Pavilnionių–Perkūnkiemio–Grigalaukio g. sankryžoje įvedamas aiškesnis ir saugesnis eismo organizavimas. Vairuotojų prašoma atidumo – keičiasi judėjimo tvarka įvardintomis gatvėmis, baigti šviesoforų ir kiti sankryžos įrengimo darbai. Nuo šiol eismas bus organizuojamas naujai įrengta jungiamosios gatvės atkarpa nuo Gileikių iki Pavilnionių g., o iki šiol naudotas jungiamasis kelias tarp Gileikių ir Pavilnionių g., prie viešojo transporto žiedo, uždaromas. Taip pat keičiasi 5-ojo bei 32-ojo autobusų maršrutų trasa – šių maršrutų autobusai važiuos Perkūnkiemio g. ir Gileikių gatvėmis. Skalvių ir Pavilnionių viešojo transporto stotelių vieta bei eismo tvarkaraščiai nesikeičia.

„Iki šiol šioje sankryžoje nebuvo pėsčiųjų perėjų ir dviračių pervažų, eismas joje buvo reguliuojamas kelio ženklais, vairuotojai gana sudėtingai pasukdavo į kairę. Baigus Grigalaukio gatvės atkarpos ir sankryžos įrengimo darbus tikimės užtikrinti didesnį visų eismo dalyvių saugumą.  Sankryžoje bus lengviau atlikti posūkius į kairę ir dėl to išvengsime besiformuojančių spūsčių, o pėstieji ir dviratininkai kur kas saugiau kirs važiuojamąją kelio dalį“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Robert Markovski.

Pagrindiniai sankryžos rekonstrukcijos darbai jau atlikti: įrengta nauja jungiamosios gatvės atkarpa nuo Gileikių g. iki Pavilnionių g., dviračių takai ir pėsčiųjų šaligatviai, šviesoforai, kelio ženklai ir ženklinimas, apšvietimas, pakloti inžineriniai tinklai, išbandomas šviesoforų darbas.

Šnipiškių Kernavės gatvė bus saugesnė ir modernesnė – netrukus prasidės darbai

Šnipiškės sparčiai atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvovo gatvių Vilniuje jau rugpjūtį bus pradėta tiesti nauja dviejų eismo juostų gatvė: bus paklota nauja asfalto danga, įrengtas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas, atsiras dvi sankryžos, pasodinti nauji želdiniai. Kitąmet pavasarį beveik kilometro ilgio gatvėje bus įrengtos trys viešojo transporto stotelės, viena jų – Žalgirio gatvėje. Kernavės gatvės rekonstrukcija kainuos daugiau kaip 4,5 mln. eurų. Savivaldybė skirs daugiau kaip 2,6 mln. eurų, likę daugiau nei 1,6 mln. eurų – iš ES investicijų programos ir 300 tūkst. eurų iš Kelių priežiūros programos. Naują gatvę Šnipiškėse ties konkursą laimėjusi ūkio subjektų grupė „Kauno tiltai“ ir „Kerista“.

Toliau skaityti „Šnipiškių Kernavės gatvė bus saugesnė ir modernesnė – netrukus prasidės darbai“

Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?

Rytoj sukaks mėnuo nuo liepos 7-osios, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai stebėjo, kaip pokyčiai paveikė vilniečių ir miesto svečių judėjimą centrinėje sostinės dalyje.

Surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, Senamiestyje jau dabar sumažėjo. Pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, o specialistai aiškina, kad tam įtakos turėjo netipinė vasara – karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, be to, vasarą eismo visame mieste mažiau.

„Norisi darkart padrąsinti gyventojus – priprasti prie naujovių reikia laiko. Svarbiausia, kad, praėjus vos mėnesiui po kilpinio eismo įvedimo Senamiestyje, jau galime pastebėti pozityvių pokyčių. Taip žingsnis po žingsnio šios miesto dalies gyventojai ir svečiai pajus akivaizdžias naudas – švaresnį orą, sumažėjusį transporto triukšmą“, – kalbėjo mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Toliau skaityti „Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?“

Vilniuje modernizuojamos 17 sankryžų – atsiras sekcijos į dešinę

Sostinėje šią savaitę pradėtos modernizuoti sankryžos. Planuojama, kad iki rugsėjo iš viso 17-oje sankryžų bus įrengtos sekcijos į dešinę, atlikti kiti atnaujinimo darbai, o dėl to didės eismo srautų pralaidumas, pėstieji ir dviratininkai judės saugiau.

„Sekcijų įrengimą pradedame būtent šią savaitę, kai eismo srautai liepą natūraliai sumažėję, todėl darbai netrikdys eismo sklandumo. Naujas eismo organizavimas ne tik padidins pralaidumą ir sumažins spūstis – pokyčiai svarbūs ir dėl pėsčiųjų, dviratininkų saugumo. Įrengus sekcijas sumažės konfliktinių situacijų, bus atskirtos automobilių ir mažiau apsaugotų eismo dalyvių šviesoforų fazės –  dviratininkai ir pėstieji važiuojamąją dalį kirsti galės saugiau, nes didžioji dalis srauto pravažiuos būtent degant žaliai sekcijai į dešinę“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Sekcijos į dešinę atsiras šiose sankryžose, taip pat dalyje iš jų bus keičiamas kelio ir dangos ženklinimas, vyks naujas šviesoforų programavimas, o jį atliekant šviesoforai bus laikinai išjungiami.

  • Savanorių pr. – Žemaitės g. (nuo Savanorių pr. link Žemaitės g.)
  • Konstitucijos pr. 9 (iš šalutinio kelio nuo PC „Europa“)
  • Kareivių g. – Verkių g. (nuo Verkių g. autobusų parko link Kareivių g.)
  • Konarskio g. – V. Pietario g. (nuo S. Konarskio g. link G. Vilko g.)
  • Kalvarijų g. – Žalgirio g. (nuo Kalvarijų g. link Žalgirio g. ir G. Vilko g.)
  • Erfurto g. – Architektų g.
  • Laisvės pr. – J. Baltrušaičio g. – Pašilaičių g.
  • Kalvarijų g. – A. Juozapavičiaus g.
  • Laisvės pr. – Rygos g. –  Buivydiškių g.
  • Žirmūnų g. –  Kareivių g.
  • Kalvarijų g. – V. Gerulaičio g.
  • Narbuto g. – Saltoniškių g.
  • Rasų g. – Drujos g.
  • Kalvarijų g. – Ateities g. – Jeruzalės g.
  • Apkasų g. – Minties g.
  • Gelvonų g. – Paberžės g.
  • Algirdo g.  – J. Basanavičiaus g.

Visas šiame etape numatytas sekcijas sankryžose planuojama įrengti dar iki rugsėjo, jog augant srautams po vasaros eismas būtų kiek įmanoma sklandesnis ir saugesnis. Be to, dalyje sankryžų, kurios dabar modernizuojamos, prie šviesoforų laikinai buvo sugrąžintos lentelės su žaliomis rodyklėmis – įrengus sekcijas jų nebeliks.

Toliau skaityti „Vilniuje modernizuojamos 17 sankryžų – atsiras sekcijos į dešinę“

Vilnius pristato vieningą judėjimo paslaugų vardą – JUDU

Vilnius siūlo įvairių būdų judėjimui po miestą ir pristato visus juos sujungiantį vardą JUDU. Judumo pokyčiai sostinėje įvairūs – gerėja kelionių viešuoju transportu kokybė, tiesiami dviračių takai, kurie per keletą artimiausių metų mieste sudarys nenutrūkstamą tinklą, gerinama pėsčiųjų infrastruktūra, pristatytas kilpinis eismo reguliavimas.

„Vilniuje vyksta daugybė veiklų, kad žmonės po miestą keliautų patogiai ir galėtų laisvai rinktis, kaip judėti. Tačiau judumo paslaugos iki šiol neturėjo vienijančios grandies, bendro vizualinio identiteto. Tikslas turėti ne padrikai teikiamas paslaugas, o vieningą ir kokybišką jų tinklą, kuris ir sukuria didesnį darnumą, eismo pasiskirstymą, daugiau erdvės miestiečiams. Visa tai Vilniuje apjungs JUDU – jis suvienys skirtingus keliavimo būdus „po vienu skėčiu“. Taip pat jis atspindi požiūrį, jog susisiekimas sostinėje – tai ne vien transportas ir infrastruktūra, pirmiausia tai – žmogus, jo poreikis keliauti po miestą sklandžiai, o kartu ir mūsų pažadas kurti visiems pritaikytą susisiekimo sistemą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Toliau skaityti „Vilnius pristato vieningą judėjimo paslaugų vardą – JUDU“

Vilniaus senamiestyje įsigaliojo kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?

Jau nuo antradienio, liepos 7 d., Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka – Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio. Ką svarbu žinoti artėjant pokyčiams?

„Svarbiausia – reikia neskubėti ir važiuoti gyvenamajai zonai nustatytu greičiu (20 km/val.), kad suspėtumėt stebėti kelio ženklus. O jeigu jau taip atsitiko, kad padarėte klaidą ir įvažiavote į netinkamą įvažiavimą, ramiai iš jo išvažiuokite ir keliaukite iki reikiamo. Arba tiesiog palikite automobilį parkavimo vietoje ir likusį atstumą įveikite pėsčiomis iš vienos zonos į kitą, tuo pačiu prasivaikščiodamit ir pasigrožėdami Senamiesčiu“, – patarė mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Anot jo, svarbiausia iš anksto suplanuoti maršrutą, išnagrinėjus schemas, esančias tiek internete (www.senamiestis2030.lt), tiek prie įvažiavimų į Senamiestį, ir pasirinkti patogiausią įvažiavimo ir sustojimo vietą.

Toliau skaityti „Vilniaus senamiestyje įsigaliojo kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?“

Sostinėje pradėta tvarkyti S. Batoro gatvė

Vilniuje pradėta remontuoti per Naujosios Vilnios ir Rasų seniūnijas besidriekianti S. Batoro gatvės atkarpa – nuo Drujos iki Dūmų gatvės. Iki spalio pabaigos beveik 7 km ilgio gatvės atkarpoje bendrovė „Grinda“ paklos naują asfalto dangą, sutvarkys kelkraščius ir šalia esantį taką, įrengs automobilių apsisukimo vietas ir atnaujins ženklinimą. Atnaujinant S. Batoro gatvę bus atkurti ir jos nuolydžiai, tai pagerins lietaus vandens nutekėjimą ir sumažins gatvės užtvindymo galimybes. Gatvės ir tako remontui skirta apie 2,7 mln. eurų, iš jų 2 mln. – Vyriausybės skirtos lėšos.

Toliau skaityti „Sostinėje pradėta tvarkyti S. Batoro gatvė“

Per pastaruosius metus atnaujinta jau 4 km Laisvės pr. Vilniuje

Karantino metas suintensyvino gatvių tvarkymo darbus visoje sostinėje – šiuo metu iš esmės atnaujinama ir didžiulė judraus Laisvės prospekto atkarpa nuo A.P. Kavoliuko viaduko iki Sausio 13 -osios gatvės viaduko. Beveik 1 km prospekto dalyje klojamas ištisinis asfaltas, jau pakeisti kelio bortai, nuotekų šuliniai, netrukus bus atnaujintas ir ženklinimas. Prospekto remontui Vilniaus savivaldybė skyrė apie 300 tūkst. eurų.

 

Toliau skaityti „Per pastaruosius metus atnaujinta jau 4 km Laisvės pr. Vilniuje“

Lenteles su žaliomis rodyklėmis Vilniuje keičia sekcijos – kuriose sankryžose jos atsiras?

Dalyje sostinės sankryžų jau anksčiau sugrąžinus lenteles su žaliomis rodyklėmis prie šviesoforų ir įgyvendinus kitus eismo organizavimo pakeitimus, miesto Eismo valdymo centras reguliariai stebi srautų, saugumo pokyčius. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ primena, kad lentelių grąžinimas nėra savaiminis tikslas – eismo valdymo specialistai įgyvendina infrastruktūros, programinius šviesoforų pakeitimus, jog judėjimas vyktų sklandžiai ir saugiai.

„Nuo pat pradžių, kai pradėtas svarstyti lentelių grąžinimo poreikis, turime aiškų planą, kurio svarbiausias tikslas yra eismo saugumas, sklandus eismas, tad jo ir toliau laikomės. Pirma, išanalizavę eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą, infrastruktūros galimybes, lenteles grąžinome 8-iose  sankryžose – dėl jų gavome Transporto kompetencijų agentūros patvirtinimą. Antra, 5-iose sankryžose, kur matome didesnį pralaidumo sumažėjimą, lenteles sugrąžinome laikinai, iki planuojamų modernizavimo darbų ir sekcijų įrengimo šį rudenį. Trečia, papildomos sekcijos į dešinę numatytos ir dar 12-oje sankryžų. Dėl nežymių pralaidumo pasikeitimų lentelių čia negrąžiname, o efektyviam eismo valdymui taikome programinį šviesoforų reguliavimą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Toliau skaityti „Lenteles su žaliomis rodyklėmis Vilniuje keičia sekcijos – kuriose sankryžose jos atsiras?“

Revoliucija Vilniaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems

Vilnius toliau naudojasi karantino metu atsiradusiomis galimybėmis: laisvės lauko kavinėms idėją lydi nauja, dar stipresnė – laisvės senamiesčiui. Šįkart – nuo automobilių tranzito. Nuo liepos mėnesio sostinės širdyje įvedamas kilpinis eismas leis atsikratyti nereikalingo tranzitinio srauto, o jau nuo kitos savaitės pėstiesiems atiduodamos keturios senamiesčio gatvelės ar jų atkarpos.

Visi šie sprendimai, kurių kryptimi juda daugelis Vakarų Europos miestų, buvo numatyti Vilniaus darnaus judumo plane, tačiau karantino metu sumažėję automobilių srautai leido juos įgyvendinti metais anksčiau nei planuota.

„Senamiesčio gyventojams tai reiškia švaresnę ir tylesnę artimą aplinką, vietos verslui – daugiau gyvybės, kurios ypač reikia šios krizės metu, visiems vilniečiams – dar unikalesnį senamiestį, kuris vilios ne tik savo pramogomis, bet ir paprastu pasivaikščiojimu. Automobilis negali būti dominuojantis jautriausioje ir gražiausioje mūsų miesto dalyje – Vilnius renkasi būti ateities miestu jau dabar“, – teigė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Eismas senamiestyje – keturiomis kilpomis

Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turės savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nebus įmanomas. Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis –  atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks. Savivaldybės atliktų tyrimų duomenimis, iki šiol piko metu senamiestyje net 40 proc. eismo sudarydavo tranzitinis srautas, kuris tik kerta senamiestį, nesustoja jame ir jam nesuteikia jokios vertės.

Keturios kilpos arba zonos aplink jas bus vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į jas – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyks ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę –  nors prie jos bus galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikirs, eismo srautai bus atsieti. Naują judėjimo senamiestyje schemą galima rasti specialiai šiems pokyčiams sukurtoje svetainėje www.senamiestis2030.lt.

Toliau skaityti „Revoliucija Vilniaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems“