Vilnius pradeda antrąjį kilpinio eismo organizavimo etapą

Vilnius toliau atlaisvina Senamiestį nuo automobilių ir  eismo  keliamo triukšmo bei taršos, taip darydamas jį dar patogesnį ir saugesnį pėstiesiems, dviratininkams. Praėjusių metų vasarą startavusi revoliucinė eismo pertvarka padėjo ne tik sumažinti tranzitu keliaujančių automobilių skaičių Senamiestyje, bet ir beveik perpus sumažinti įskaitinių eismo įvykių skaičių.

Šiuo metu Senamiestyje pradedamas antrasis kilpinio eismo organizavimo etapas, kuris leis sumažinti fizinių barjerų skaičių (bus mažiau atitvarų) Senamiestyje, o nuo gegužės 1 d. atsiras daugiau nei dvi dešimtys prekių iškrovimui ir pakrovimui skirtų vietų. Taip pat numatyta įrengti papildomas 2 vietas, kurios skirtos trumpalaikiam turistinių autobusų sustojimui ir keleivių išleidimui Senamiesčio branduolyje (šalia Liejyklos g. ir L. Stuokos-Gucevičiaus g. sankirtos, Didžiojoje g. netoli Vilniaus miesto rotušės). Planuojama, kad šiemet Senamiestyje atsiras ir vaizdo kameros, kurios skenuos automobilių valstybinius numerius ir veiks kaip kontrolės priemonė. Atsiradus šioms priemonėms galima bus dar labiau sumažinti atitvarų skaičių.

Po pirmojo kilpinio eismo etapo pastebėta, kad su nepatogumais susiduria maistą į įstaigas (kavines, parduotuves) pristatantys prekių išvežiotojai. Atsižvelgiant į šį poreikį, antrajame kilpinio eismo etape keleivių išlaipinimui ir įlaipinimui, prekių iškrovimui ir pakrovimui numatomos 24 vietos, kuriose rezervuotos 54 stovėjimo vietos, jose bus galimas trumpalaikis sustojimas iki 15 min. Trumpalaikio sustojimo vietas rasite šiame žemėlapyje: https://maps.vilnius.lt/senamiescio-projektai#layers

Iki 2030 metų Vilnius užsibrėžė tikslą, kad Senamiestyje, neliktų žmonių, gyvenančių automobilių triukšmo ir taršos zonose, taip pat neįvyktų eismo įvykių, kurių metu nukentėtų pėstieji. Šį rodiklį pavyko pasiekti mažiau nei per metus – palyginti su 2019-aisiais, Senamiestyje įvyko 40 proc. mažiau įskaitinių įvykių ir neįvyko nė vienas įskaitinis eismo įvykis, kuriame nukentėjo pėsčiasis ar bevariklio transporto priemonės vairuotojas.

Sauliaus Žiūros nuotr.

 

Toliau skaityti „Vilnius pradeda antrąjį kilpinio eismo organizavimo etapą“

Dalis Senamiesčio gatvių atiduodamos pėstiesiems

Pavasaris dar tik įpusėjo, o Vilnius jau išdavė leidimus 320 lauko kavinėms. Pastarosiomis dienomis sulaukiama po kelias dešimtis naujų prašymų lauko kavinėms įrengti, iki vasaros jų gali augti dar iki 445, kiek jų buvo praėjusių metų vasarą. Matant pasiruošusių lauko kavinių mastą, kiek anksčiau nei planuota, jau šią savaitę planuojama apriboti eismą dalyje Senamiesčio gatvių.

Vyriausybei nusprendus, kad nuo balandžio 22 d. lauko kavinės galės priimti klientus, jau nuo ketvirtadienio bus atlikti skubūs eismo organizavimo pakeitimai, draudžiant eismą Savičiaus gatve ir Gedimino prospekto dalyje tarp Vilniaus ir Šventaragio gatvių.

Eismo ribojimai buvo planuoti nuo gegužės pirmosios, bet suprantant, kad dalis kavinių galės atsidaryti jau dabar, ir kad Senamiestyje padaugės pėsčiųjų, šių gatvelių paskyrimas pėstiesiems ir lauko kavinėms paankstintas.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Savičiaus gatvė bus kasdien uždaryta automobilių eismui iki pat spalio 31 dienos. Šią gatvę apvažiuoti bus galima Bokšto gatve, judant Užupio link.

Gedimino prospekto dalyje tarp Vilniaus ir Šventaragio gatvių eismas bus draudžiamas darbo dienomis nuo 11 val. iki 4 val. ryto, o savaitgaliais – nuo penktadienio 11 val. iki pirmadienio 4 val. ryto, taip pat eismas bus draudžiamas švenčių dienomis. Tokia tvarka taip pat galios iki 2021m. spalio 31 d.

Tuo metu Vilniaus gatvės dalyje tarp Islandijos gatvės ir Gedimino prospekto galioja Senamiesčio kilpinio eismo pakeitimai ir atskirų eismo ribojimų nebeplanuojama, ten kavinės galės atsiverti kaip ir praėjusiais metais.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Nuo balandžio 23 d. – laikini pokyčiai Žirmūnų ir Kareivių g. sankryžoje

Vykdant paviršinių nuotekų kolektoriaus rekonstravimo ir valymo įrenginių statybos darbus, balandžio 23 – gegužės 8 dienomis Žirmūnų ir Kareivių gatvių sankryžos viduryje bus atitverta laikina darbo salelė: lietaus nuotekų srautai iš senojo tinklo bus perjungiami į naują magistralinį paviršinių nuotekų kolektorių. Darbų metu galios eismo ribojimai.

Siekiant sudaryti kuo mažiau trikdžių eismo dalyviams, nuo penktadienio, balandžio 23 d., Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje ir toliau bus galima važiuoti visomis kryptimis (kaip ir iki šiol), tačiau dėl kasimo darbų eismo juostos bus susiaurintos, nežymiai pakis jų trajektorija.

Laikinus pokyčius pajus eismo dalyviai, važiuojantys Žirmūnų gatve (nuo Šiaurės miestelio pusės) link Kareivių gatvės sankryžos, kur laikinai į vieną bus sujungtos 2 eismo judėjimo juostos. Šia juosta bus galima važiuoti Žirmūnų gatve tiesiai arba sukti dešinėn į Kareivių gatvę ir važiuoti link Valakampių tilto.

Vairuotojų prašome sekti informacines nuorodas, vadovautis kelio ženklais. Atsiprašome už laikinus nepatogumus.

Magistralinio paviršinių nuotekų tinklo rekonstrukcija Žirmūnų ir Kareivių gatvių sankryžoje yra miestui itin reikšmingo Verkių ir Kareivių gatvių lietaus nuotekynės rekonstrukcijos projekto dalis. Įgyvendinus projektą, bus išspręstos dvi opios Verkių bei Kareivių gatvių ir aplink jas esančių teritorijų problemos: užtvindymas per liūtis ir paviršinių lietaus nuotekų valymas.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Verkių ir Kareivių gatvių lietaus nuotekynės rekonstrukcija yra regioninės svarbos projekto „Paviršinių nuotekų sistemų tvarkymas Vilniaus mieste“, finansuojamo ES sanglaudos fondų, Vilniaus miesto savivaldybės ir bendrovės „Grinda“ lėšomis, dalis. Jo įgyvendinimą administruoja Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Tuskulėnų, Minties ir Apkasų g. – darbai patogesniam judumui, laikinos pėsčiųjų apylankos

Nuo kovo 15 d. bus tęsiami kvartalo „Žirmūnų trikampis“ tvarkybos darbai, kad judumas čia taptų dar sklandesnis ir saugesnis. Bus užbaigtas pėsčiųjų ir dviračių tako įrengimas ties Tuskulėnų, Minties ir Apkasų gatve, sutvarkytos trys pėsčiųjų perėjos Minties gatvėje, įrengtas naujas apšvietimas. Planuojama, kad darbai bus įgyvendinti iki šių metų gegužės mėn.

Vykdant darbus ir siekiant visų eismo dalyvių patogumo, numatyti ne tik laikini transporto eismo, bet ir judėjimo pėsčiomis pakeitimai. Pėstiesiems bus įrengiamos specialios apylankos, su kuriomis supažindins informaciniai stendai su schemomis.

Ką svarbu žinoti pėstiesiems ir dviratininkams?
Darbai Tuskulėnų, Minties ir Apkasų gatvėse bus vykdomi ruožais. Apie tai, kaip judėti vykdomų darbų metu, pėstieji jau nuo kovo 15 d. bus informuojami specialiomis apylankų schemomis. Jos įrengtos prie vykdomų darbų ruožo. Balandžio mėn. planuojami dviračių ir pėsčiųjų takų pagrindų įrengimo darbai ties Minties-Apkasų-Tuskulėnų g. sankryža.

Ką svarbu žinoti viešojo transporto keleiviams?
Iki balandžio mėn. vidurio laikinai perkeliama Mikalojaus Katkaus viešojo transporto stotelė. Stotelė bus perkelta apie 20-30 m nuo esamos stotelės Žirmūnų žiedo kryptimi. Stotelėje, kaip įprasta, stos 5 ir 34 maršrutų autobusai.

Vairuotojams – laikini ribojimai
Vykdant pėsčiųjų ir dviračių tako pagrindų keitimo darbus prie Apkasų gatvės, Minties gatvėje bus įrengta laikina pėsčiųjų perėja.

Minties gatvėje, vykdant esamų trijų pėsčiųjų perėjų sutvarkymo darbus, bus ribojamas automobilių judėjimo greitis ir įrengtas trumpalaikis važiuojamosios dalies susiaurėjimas (darbo metu). Šie ribojimai reikalingi vykdant lietaus surinkimo šulinių įrengimo darbus. Vairuotojams svarbu būti atidiems ir sekti laikinus kelio ženklus.

Perorganizuojamas sunkiasvorio transporto eismas Valakampių tiltu

Vilniuje rengiamasi remontuoti beveik prieš pusšimtį metų, 1972-aisiais, statytą Valakampių tiltą. Atliekant kasmetę tiltų patikrą nustatyta, kad laikas sustiprinti tilto perdangą. Iki tol, kol tiltas bus suremontuotas, tilto apkrovos bus valdomos perorganizuojant eismą: nuo vasario 15 d. čia bus draudžiamas sunkiojo transporto eismas, kitiems eismo dalyviams teks prisitaikyti prie nedidelių pokyčių.

Siekiant stabilizuoti tilto perdangos vertikalius poslinkius, 2007 metais dalis tilto perdangos jau buvo sustiprinta įrengiant naujus įtemptus lynus ir užbetonuojant. Šiemet Vilniaus Gedimino technikos universiteto ekspertai rekomendavo tokius pat stiprinimo darbus atlikti ir likusioje tilto dalyje.

Dėl finansavimo Valakampių tilto remonto darbams Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ir laukia atsakymo. Panaikinti rizikai – atstatyti Valakampių tilto laikomajai galiai  prašoma skirti lėšų iš LAKD administruojamo Kelių priežiūros ir plėtros programos rezervo.

Laukiant tilto remonto darbų nuo vasario 15 d. pirmoji eismo juosta per Valakampių tiltą abiem kryptimis bus skirta tik maršrutiniam transportui, o antrąja eismo juosta galės važiuoti transportas, kurio svoris su kroviniu ar be jo neviršija 40 tonų.

Sunkusis transportas nuo Nemenčinės plento ir Kairėnų gatvės sankryžos bus nukreipiamas apylanka į miesto centrą per Kairėnų, Centrinę, Šiaurės ir S. Batoro gatves. Važiuojant iš miesto centro link Nemenčinės per Valakampių tiltą taip pat privalu bus iš anksto pasirinkti apylankos maršrutą aplenkiant minėtą tiltą per Naująją Vilnią. Per metus sunkiasvoriam transportui ar krovinių pervežimui Kareivių gatve per Valakampių tiltą išduodama apie 250 leidimų, šiuo laikotarpiu leidimai važiuoti per šį tiltą išduodami nebus.

Nuo vasario 15 d.  važiuojant per Valakampių tiltą O. Milašiaus gatve, abiem kryptimis laikinai bus įrengta A juosta. Čia kursuos 5G bei 114 maršrutų autobusai ir  10 maršruto troleibusai. Šių maršrutų eismo tvarkaraščiai keisis tiek darbo, tiek poilsio dienomis. Nauji tvarkaraščiai bus skelbiami nuo vasario 11 d. www.stops.lt, programėlėse Trafi, m.Ticket, teirautis galima ir telefonu 8 5 210 7050.

Vilniuje yra 30 tiltų, jų būklę kartą per metus vertina bendra savivaldybės ir pagal sutartį gatvės statinius prižiūrinčios įmonės specialistų komisija, kuri prireikus užsako ir ekspertizę.

Pilaitės prospekte – eismo pakeitimai, laikina 32 autobusų maršruto trasa

Nuo sausio 12 d. dėl požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo darbų Pilaitės prospekto ir Vytauto Pociūno gatvės sankryžoje laikinai bus susiaurinta  važiuojamoji dalis, draudžiami kairieji posūkiai iš / į Vytauto Pociūno g. Vairuotojai, judantys iš Sudervės, prašomi pasirinkti kitą maršrutą per Avižienius. Be to, keičiama 32 autobusų maršruto trasa Žvėryno kryptimi.

Autobusai, važiuodami link Žvėryno iš V. Pociūno gatvės, suks į Pilaitės prospektą Pilaitės kryptimi ir apsisukę kilpoje vėl važiuos link Žvėryno. 32 maršruto autobusai, važiuodami Žvėryno kryptimi, papildomai stos Pilaitės stotelėje link Pilaitės. Dėl pokyčių keisis 32 maršruto eismo tvarkaraščiai, kuriuos pasitikrinti jau galima interneto tinklalapyje: www.stops.lt

Planuojama, kad laikini eismo ir viešojo transporto pakeitimai vykstant darbams galios iki šių metų rugpjūčio mėnesio.

Naugarduko gatvėje – laikini eismo ribojimai

Kiekvieną 2021 m. sekmadienį planuojami eismo pakeitimai nuo 9.30 iki 14.30 val. Naugarduko gatvėje tarp Švitrigailos ir Vytenio gatvių.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ informuoja, kad kiekvieną 2021 m. sekmadienį, nuo 9.30 iki 14.30 val., Naugarduko gatvės dalyje nuo Švitrigailos iki Vytenio gatvės, laikinai bus keičiamas 73-iojo maršruto autobusų eismo organizavimas.

Autobusai kursuodami Justiniškių kryptimi, iki Skroblų stotelės važiuos įprasta trasa, o toliau Kauno gatve ir įsukus į Švitrigailos gatvę grįš į įprastą trasą. Atgal autobusai važiuos tokia pačia trasa. Važiuodami pakeista trasa autobusai nestos Naugarduko, Švitrigailos (Vilkpėdės kryptimi) ir Vytenio viešojo transporto stotelėse, tačiau papildomai stos Naujamiesčio bei „Spartos“ stotelėse.

Atsiprašome už laikinus nepatogumus.

Rekonstruojama sostinės Didlaukio gatvė bus estetiškesnė ir patogesnė pėstiesiems

Gerokai per plati dviejų eismo juostų Didlaukio gatvė Vilniuje įgaus naują, humaniškesnį ir patogesnį pėstiesiems vaizdą. Pagal savivaldybės parengtą gatvės humanizavimo schemą jau vyksta Didlaukio g. nuo Baltupio g. iki Kalvarijų g. rekonstrukcijos darbai, o po remonto gatve patogiau judės pėstieji, eismas taps saugesnis, surasti tvarkingesnio automobilių statymo sprendiniai, o pati gatvė įgaus estetiškesnį vaizdą. Didlaukio gatvės atnaujinimo darbams savivaldybė skyrė daugiau kaip 250 tūkst. eurų.

Užbaigti remontą planuojama jau gruodžio pabaigoje. Bus sutvarkyti pėsčiųjų takai, pertvarkomi įvažiavimai į teritorijas užtikrinant pėsčiųjų prioritetą, o pavasarį čia bus pasodinti nauji želdiniai, kurie suteiks daugiau jaukumo.

Toliau skaityti „Rekonstruojama sostinės Didlaukio gatvė bus estetiškesnė ir patogesnė pėstiesiems“

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, o pati gatvė žingsnis po žingsnio formuojama kaip viešoji erdvė, atveriant ją dviratininkams, pėstiesiems. Pagal šiuos principus neseniai baigta tvarkyti Giedraičių gatvė, ramaus eismo gatvių privalumus mato keliaujantieji Islandijos ir I. Šimulionio gatve, šiuo metu pradėtos tvarkyti Šaltkalvių gatvė jungiamoji gatvė ties Vilniaus rajono poliklinika, jungianti Laisvės prospektą su J. Baltrušaičio gatve.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Planuojama, kad per artimiausius metus visame Vilniuje atsiras bent 10 ramaus eismo zonų, o per dešimtmetį – iki 2030 metų – ramaus eismo principais bus pertvarkytos dauguma privažiavimui prie namų ar įstaigų skirtų gatvių. Šį modelį naudoja dauguma Europos didmiesčių – nuo Amsterdamo iki Vienos.

„Vilnius kaip ir dauguma miestų siekia kurti geresnę gyvenimo kokybę, saugesnę ir malonesnę aplinką, mažinti neigiamą transporto poveikį. Tas gatves, kurios skirtos privažiuoti prie namų ar darbo, o ne pravažiuoti, palaipsniui visame mieste norime paversti ramaus eismo zonomis – gyvybingesnėmis erdvėmis, užtikrinti saugumą judant įvairiai, ypač dviračiais, pėsčiomis. Tokios gatvės skiriasi nuo pagrindinių miesto transporto arterijų – jos pirmiausia reiškia lėtesnį automobilių eismą, dėl to didesnį eismo saugumą, mažesnį triukšmą, taip pat erdvesnius šaligatvius, gausybę želdinių“, – sakė Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Toliau skaityti „Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis“

Atnaujinta jau 5 km Laisvės prospekto Vilniuje

Vilniuje naktimis pradėta remontuoti judraus Laisvės prospekto atkarpa Viršuliškėse – nuo Viršuliškių gatvės iki Spaudos rūmų. Beveik 700 m prospekto dalyje klojamas ištisinis asfaltas, keičiami kelio bortai, atnaujinamos net 5 viešojo transporto stotelės, po darbų bus ir naujas gatvės ženklinimas. Prospekto remontui Vilniaus savivaldybė skyrė apie 500 tūkst. eurų.

„Laisvės prospektu kasdien pravažiuoja apie 55 tūkst. vilniečių, gyvenančių Lazdynų, Karoliniškių ir Viršuliškių rajonuose. Atnaujinus prospektą, gerokai pagerėjo susisiekimas kasdien keliaujantiems judriausia šių rajonų gatve. Kitąmet planuojama sutvarkyti dar kilometro ilgio atkartą nuo Žemynos iki Rygos gatvės“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Dar pavasarį buvo sutvarkyta beveik 1 km ilgio Laisvės prospekto dalis nuo A.P. Kavoliuko viaduko iki Sausio 13 -osios gatvės viaduko: paklotas ištisinis asfaltas, viešojo transporto stotelės, pakeisti kelio bortai, nuotekų šuliniai, atnaujintas ženklinimas.

Toliau skaityti „Atnaujinta jau 5 km Laisvės prospekto Vilniuje“

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Šiemet baigta rekonstruoti viena svarbiausių Šnipiškių seniūnijos susisiekimo arterijų – Giedraičių gatvė – tapo saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems.  Atnaujinta gatvė susisiekimo prasme svarbi ne tik Giedraičių ir S. Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia esantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien pravažiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių.

Tranzitinio automobilių eismo dvipusė ir pėstiesiems nesaugi Giedraičių gatvė nuo šiol yra susiaurinta iki vienos krypties vienos eismo juostos gatvės su atskirtais dviračių ir pėsčiųjų takais. Savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ projektuota gatvės rekonstrukcija apėmė beveik 1 km gatvės atkarpą nuo Lvovo iki Žalgirio gatvės ir 200 metrų ilgio S. Fino gatvės atkarpą, nuo Giedraičių iki Kalvarijų gatvės. Šiose atkarpose iki privačių sklypų erdvių buvo pakeistos dangos, sutvarkyti įvažiavimai ir priėjimai prie pastatų.

Toliau skaityti „Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems“

Pasibaigus šiltajam sezonui darbo dienomis atidaromas eismas dviejose Senamiesčio gatvėse

Sostinės Savičiaus ir Stiklių gatvėse jau išmontuoti įvažiuoti neleidžiantys stulpeliai ir atnaujintas vienos krypties eismas – po gyvybingo, lauko kavines ir pėsčiųjų judėjimą atgaivinusio vasaros sezono, gyvenimas čia grįžta į ramesnę rutiną. Automobilių eismui gatvės spalio mėnesį bus užtveriamos tik savaitgaliais (nuo penktadienio 19 val. iki pirmadienio 4-os val.), o nuo lapkričio 1-osios prasidės žiemos sezonas ir šios gatvės nebus uždaromos.

„Laikomės planų, įvardintų dar pavasarį – automobilių judėjimą ribojantys pokyčiai liks tik Vilniaus gatvėje ir Gedimino prospekto pradžioje. Vilniaus gatvėje pamatėme, kad ši gatvė puikiai funkcionuoja ir be automobilių. Gedimino pr. pradžia liks uždaryta artimiausiu metu, kol įvertinsime jos atidarymo šaltuoju metų laiku įtaką visam Senamiesčio eismui. Šiemet turėjome progą įsitikinti, kad nuo automobilių išlaisvintos gatvės yra patrauklesnės miestiečiams, kavinių veiklai“, – sakė Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Dvi savivaldybės užsakymu atliktos apklausos atskleidė, kad liepos mėnesį Vilniaus senamiestyje įvesto kilpinio eismo idėją palaiko dauguma gyventojų bei maitinimo verslų. Ir gyventojai, ir verslininkai pažymėjo, kad tranzitinio eismo naikinimas Senamiestyje Vilniui sukuria daugiau naudos nei žalos.

Judėjimas kilpomis įvestas šių metų siekiant panaikinti tranzitinį eismą, kuris Senamiestyje sudarydavo net 40 proc. viso automobilių srauto, o rytais – net iki 70 proc. Kilpinio eismo įvedimas mažins Senamiesčio aplinkos ir triukšmo taršą, leis daugiau erdvių skirti pėstiesiems ir dviratininkams. Analogiškus eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių.

Ateities, Žirmūnų ir S. Batoro g. sankryžose – naujienos saugumo didinimui

Vienose judriausių Vilniaus gatvių pradėti taikyti nauji eismo valdymo sprendimai, kad pėstieji, dviratininkai, vairuotojai ir kiti eismo dalyviai judėtų saugiau. Ateities – Visorių g. sankryžoje jau nuo pirmadienio įjungti naujai įrengti šviesoforai, o šią savaitę jie pradės veikti ir rekonstruojamose Žirmūnų – Minties g. bei S. Batoro – Pramonės – Pergalės g. sankryžose.

„Šiose sankryžose bus įrengti ir modernūs garsiniai signalai, kurie automatiškai prisitaiko prie eismo, aplinkos garsų ir veikia atitinkamai, taip pat – mygtukai regėjimo negalią turintiems asmenims. Be to, atsiras vaizdo stebėjimo kameros, kurios reikalingos operatyvesniam eismo valdymui, situacijų stebėjimui. Atnaujindami sankryžas, įrengdami naujus šviesoforus ar taikydami naujas jų programas visuomet ieškome saugiausio sprendimo visiems eismo dalyviams“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Ateities – Visorių g. sankryžoje srautai per parą siekia apie 43 tūkst. transporto priemonių. Dėl naujo šviesoforų reguliavimo pėstieji ir dviratininkai saugiau ir patogiau kirs intensyvią Ateities gatvę. Sankryžoje statybų metu nuleisti bortai, įrengti įspėjamieji paviršiai, demontuota anksčiau čia buvusi nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Iš Visorių g. sukantiems vairuotojams išvažiavimas taip pat bus saugesnis ir sklandesnis. Be to, važiuojantys pagrindine Ateities g. pastebės, kad nauja sankryža sukoordinuota su kitomis esamomis Ateities g. sankryžomis taip užtikrinant reguliavimą „žalios bangos“ principu.

Žirmūnų – Minties g. sankryžoje transporto srautai per parą siekia apie 49 tūkst., S.Batoro – Pramonės – Pergalės g. maždaug 30 tūkst. transporto priemonių. Jose šiuo metu yra baigiami rekonstrukcijos darbai, taip pat keičiama šviesoforų reguliavimo ir valdymo įranga, įrengiami nauji kelio ženklai bei atliekamas horizontalus kelio ženklinimas. Rekonstrukcijos darbai užtikrins saugesnes eismo sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams – žalias signalas bus įjungiamas anksčiau nei transporto priemonėms, kurios suka į dešinę.

Eismo srautų vidurkis, vertinant 100 intensyviausių Vilniaus sankryžų, yra maždaug 35 tūkst. per parą transporto priemonių. Aktyviausiose sankryžose jų fiksuojama ir virš 100 tūkst. per parą. Detaliau su sostinės sankryžų srautais ir intensyviausiomis sankryžomis galite susipažinti čia: https://www.sviesoforai.lt/intensyvumas/

Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?

Vilniaus įmonių darbuotojų apklausos rezultatai patvirtina – pavasarį Lietuvą pasiekusi koronaviruso pandemija pakeitė judumo įpročius. Po karantino kur kas daugiau nei anksčiau vilniečių į biurus juda dviračiais ir paspirtukais. Išaugo ir kombinuotą keliavimo būdą besirenkančių darbuotojų skaičius, kai vienos kelionės metu naudojamos kelios transporto rūšys.

Tokias tendencijas rodo naujausia Vilniuje veikiančių įmonių darbuotojų apklausa, kurią reguliariai vykdo įmonė „Susisiekimo paslaugos“.

„Viena iš sričių norint formuoti ar keisti vilniečių judumo įpročius – tai bendradarbiavimas su verslo centrais, įsiklausymas į jų poreikius. Jau keletą metų Vilniaus įmonėse vykdome kasdieninių keliavimo įpročių tyrimą, o vėliau kartu su įmonių vadovais aptariame rezultatus, sprendžiame realias įmonėms kylančias judumo problemas. Naujausią apklausą atlikome po karantino, kad įvertintume pandemijos sukeltą judumo įpročių pokytį.

Bene ryškiausia judumo tendencija – vis daugiau miestiečių kelionei į darbą ir kitur renkasi dviračius, elektrinius paspirtukus. Lyginant balandžio – rugpjūčio mėnesių dviratininkų srautus, šiemet skaičiuojame 66 proc. daugiau dviratininkų. Paspirtukus, dviračius vilniečiai taip pat kur kas dažniau renkasi ne kaip pramogą, o kaip kasdienę transporto priemonę – tai svarbus elgsenos ir judumo mieste pokytis, kuris, žinoma, susijęs ir su edukacija, eismo dalyvių pagarba vieni kitiems, naujomis taisyklėmis“, – apklausos rezultatus komentavo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Toliau skaityti „Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?“

Išmaniosios kameros Senamiestyje palengvins eismo pokyčių analizę ir kontrolę

Eismo kilpomis vykstantis judėjimas Senamiestyje nuo pirmadienio, rugsėjo 14 dienos, bus analizuojamas naudojantis bandomosiomis filmavimo kameromis, išdėstytomis Trakų (rudoji zona), Rūdninkų (rudoji ir violetinė zonos), Pilies (žydra zona) bei Dominikonų (žydra zona) gatvėse. Prie eismo kilpų įvažiavimų ir išvažiavimų įrengtos išmaniosios kameros fiksuos ne tik pravažiuojančių transporto priemonių kiekį, bet ir vidutinį greitį, taip pat galimus kelių taisyklių pažeidimus. Apie tai įspėja ir kelių eismo ženklai.

„Pirmosios keturios išmaniosios kameros yra tik dalis būsimos eismo kontrolės Senamiestyje. Kitais metais jas planuojama įrengti prie kiekvieno įvažiavimo bei išvažiavimo į Senamiestį ir tuomet jau nuosekliai naudoti ne tik eismo statistikai kaupti, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti“, – komentavo Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Toliau skaityti „Išmaniosios kameros Senamiestyje palengvins eismo pokyčių analizę ir kontrolę“

Vilnius ruošiasi rugsėjui: eismo valdymo naujienos ir patarimai judantiems po miestą

„Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai dalinasi, kad eismo srautai rudenį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Šiemet dėl saugumo dalies įmonių, mokymo įstaigų veikla bus organizuojama nuotoliniu būdu – dėl to prognozuojami mažesni srautai, tačiau miestas aktyviai ruošiasi artėjančiam rudens sezonui.

Be to, skaičiuojama, jog šiemet viešojo transporto keleivių srautai rugsėjį bus maždaug 20 proc. mažesni nei praėjusiais metais. Nepaisant to dėl saugaus atstumo laikymosi planuojamas ne mažesnis nei pernai autobusų ir troleibusų kursavimo intensyvumas.

„Pirmosiomis rugpjūčio savaitėmis matome nežymiai, tačiau intensyvesnius nei 2019 m. eismo srautus – natūralu, nes šiemet dauguma atsisako atostogų užsienyje, daugiau žmonių laiką leidžia mieste. Kaip ir kasmet, artėjančiam rugsėjui ruošiamės visą vasarą, kai kurie pakeitimai prasidėjo dar pavasarį. Aktualus klausimas – sankryžų modernizavimas jose panaikinus žalias rodykles prie šviesoforų. Planuojame, kad iki rugsėjo papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę bus įrengtos visose 17-oje sankryžų, kurias ir buvome numatę modernizuoti. Naujas eismo organizavimas šiose sankryžose  padidins pėsčiųjų, dviratininkų saugumą, be to, pokyčiai svarbūs ir dėl pralaidumo bei spūsčių mažinimo“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

A. Apanovič priduria, kad nuo praėjusių metų rugsėjo efektyvesniam srautų reguliavimui įgyvendinta daugiau nei 90 šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimų. Tam, kad sankryžose saugiai judėtų visi eismo dalyviai – vairuotojai, pėstieji, dviratininkai – naujai įrengtos Pilaitės pr. – Pilkalnio g., Pavilnionių – Perkūnkiemio g. sankryžos. Taip pat atnaujinamos Ateities – Visorių g., Lvovo – Gegužės 3-osios g. sankryžos, rekonstrukcijos darbai vyksta Liepkalnio – Žirnių – Minsko g., Žirmūnų – Minties – Šilo g., Apkasų – Minties g. sankryžose. Vasarą taip pat papildomai atlikti „žaliųjų bangų“ veikimo patikrinimai.

Toliau skaityti „Vilnius ruošiasi rugsėjui: eismo valdymo naujienos ir patarimai judantiems po miestą“

Sostinės Pavilnionių–Perkūnkiemio g. sankryžoje saugesnis eismo organizavimas

Jau nuo šios savaitės Pavilnionių–Perkūnkiemio–Grigalaukio g. sankryžoje įvedamas aiškesnis ir saugesnis eismo organizavimas. Vairuotojų prašoma atidumo – keičiasi judėjimo tvarka įvardintomis gatvėmis, baigti šviesoforų ir kiti sankryžos įrengimo darbai. Nuo šiol eismas bus organizuojamas naujai įrengta jungiamosios gatvės atkarpa nuo Gileikių iki Pavilnionių g., o iki šiol naudotas jungiamasis kelias tarp Gileikių ir Pavilnionių g., prie viešojo transporto žiedo, uždaromas. Taip pat keičiasi 5-ojo bei 32-ojo autobusų maršrutų trasa – šių maršrutų autobusai važiuos Perkūnkiemio g. ir Gileikių gatvėmis. Skalvių ir Pavilnionių viešojo transporto stotelių vieta bei eismo tvarkaraščiai nesikeičia.

„Iki šiol šioje sankryžoje nebuvo pėsčiųjų perėjų ir dviračių pervažų, eismas joje buvo reguliuojamas kelio ženklais, vairuotojai gana sudėtingai pasukdavo į kairę. Baigus Grigalaukio gatvės atkarpos ir sankryžos įrengimo darbus tikimės užtikrinti didesnį visų eismo dalyvių saugumą.  Sankryžoje bus lengviau atlikti posūkius į kairę ir dėl to išvengsime besiformuojančių spūsčių, o pėstieji ir dviratininkai kur kas saugiau kirs važiuojamąją kelio dalį“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Robert Markovski.

Pagrindiniai sankryžos rekonstrukcijos darbai jau atlikti: įrengta nauja jungiamosios gatvės atkarpa nuo Gileikių g. iki Pavilnionių g., dviračių takai ir pėsčiųjų šaligatviai, šviesoforai, kelio ženklai ir ženklinimas, apšvietimas, pakloti inžineriniai tinklai, išbandomas šviesoforų darbas.

Šnipiškių Kernavės gatvė bus saugesnė ir modernesnė – netrukus prasidės darbai

Šnipiškės sparčiai atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvovo gatvių Vilniuje jau rugpjūtį bus pradėta tiesti nauja dviejų eismo juostų gatvė: bus paklota nauja asfalto danga, įrengtas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas, atsiras dvi sankryžos, pasodinti nauji želdiniai. Kitąmet pavasarį beveik kilometro ilgio gatvėje bus įrengtos trys viešojo transporto stotelės, viena jų – Žalgirio gatvėje. Kernavės gatvės rekonstrukcija kainuos daugiau kaip 4,5 mln. eurų. Savivaldybė skirs daugiau kaip 2,6 mln. eurų, likę daugiau nei 1,6 mln. eurų – iš ES investicijų programos ir 300 tūkst. eurų iš Kelių priežiūros programos. Naują gatvę Šnipiškėse ties konkursą laimėjusi ūkio subjektų grupė „Kauno tiltai“ ir „Kerista“.

Toliau skaityti „Šnipiškių Kernavės gatvė bus saugesnė ir modernesnė – netrukus prasidės darbai“

Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?

Rytoj sukaks mėnuo nuo liepos 7-osios, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai stebėjo, kaip pokyčiai paveikė vilniečių ir miesto svečių judėjimą centrinėje sostinės dalyje.

Surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, Senamiestyje jau dabar sumažėjo. Pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, o specialistai aiškina, kad tam įtakos turėjo netipinė vasara – karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, be to, vasarą eismo visame mieste mažiau.

„Norisi darkart padrąsinti gyventojus – priprasti prie naujovių reikia laiko. Svarbiausia, kad, praėjus vos mėnesiui po kilpinio eismo įvedimo Senamiestyje, jau galime pastebėti pozityvių pokyčių. Taip žingsnis po žingsnio šios miesto dalies gyventojai ir svečiai pajus akivaizdžias naudas – švaresnį orą, sumažėjusį transporto triukšmą“, – kalbėjo mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Toliau skaityti „Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?“

Vilniuje modernizuojamos 17 sankryžų – atsiras sekcijos į dešinę

Sostinėje šią savaitę pradėtos modernizuoti sankryžos. Planuojama, kad iki rugsėjo iš viso 17-oje sankryžų bus įrengtos sekcijos į dešinę, atlikti kiti atnaujinimo darbai, o dėl to didės eismo srautų pralaidumas, pėstieji ir dviratininkai judės saugiau.

„Sekcijų įrengimą pradedame būtent šią savaitę, kai eismo srautai liepą natūraliai sumažėję, todėl darbai netrikdys eismo sklandumo. Naujas eismo organizavimas ne tik padidins pralaidumą ir sumažins spūstis – pokyčiai svarbūs ir dėl pėsčiųjų, dviratininkų saugumo. Įrengus sekcijas sumažės konfliktinių situacijų, bus atskirtos automobilių ir mažiau apsaugotų eismo dalyvių šviesoforų fazės –  dviratininkai ir pėstieji važiuojamąją dalį kirsti galės saugiau, nes didžioji dalis srauto pravažiuos būtent degant žaliai sekcijai į dešinę“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Sekcijos į dešinę atsiras šiose sankryžose, taip pat dalyje iš jų bus keičiamas kelio ir dangos ženklinimas, vyks naujas šviesoforų programavimas, o jį atliekant šviesoforai bus laikinai išjungiami.

  • Savanorių pr. – Žemaitės g. (nuo Savanorių pr. link Žemaitės g.)
  • Konstitucijos pr. 9 (iš šalutinio kelio nuo PC „Europa“)
  • Kareivių g. – Verkių g. (nuo Verkių g. autobusų parko link Kareivių g.)
  • Konarskio g. – V. Pietario g. (nuo S. Konarskio g. link G. Vilko g.)
  • Kalvarijų g. – Žalgirio g. (nuo Kalvarijų g. link Žalgirio g. ir G. Vilko g.)
  • Erfurto g. – Architektų g.
  • Laisvės pr. – J. Baltrušaičio g. – Pašilaičių g.
  • Kalvarijų g. – A. Juozapavičiaus g.
  • Laisvės pr. – Rygos g. –  Buivydiškių g.
  • Žirmūnų g. –  Kareivių g.
  • Kalvarijų g. – V. Gerulaičio g.
  • Narbuto g. – Saltoniškių g.
  • Rasų g. – Drujos g.
  • Kalvarijų g. – Ateities g. – Jeruzalės g.
  • Apkasų g. – Minties g.
  • Gelvonų g. – Paberžės g.
  • Algirdo g.  – J. Basanavičiaus g.

Visas šiame etape numatytas sekcijas sankryžose planuojama įrengti dar iki rugsėjo, jog augant srautams po vasaros eismas būtų kiek įmanoma sklandesnis ir saugesnis. Be to, dalyje sankryžų, kurios dabar modernizuojamos, prie šviesoforų laikinai buvo sugrąžintos lentelės su žaliomis rodyklėmis – įrengus sekcijas jų nebeliks.

Toliau skaityti „Vilniuje modernizuojamos 17 sankryžų – atsiras sekcijos į dešinę“