„Vilniaus fejerija 2021“: viešasis transportas kursuos ilgiau ir dažniau

Rugsėjo 25 d. Vilniuje į Vingio parką jau tryliktąjį kartą miestiečius ir svečius pakvies tarptautinis fejerverkų festivalis „Vilniaus Fejerija 2021“. Renginio metu numatomi laikini eismo pasikeitimai, ilgiau ir dažniau kursuos viešasis transportas.

Vilnius viešojo transporto keleiviams ir toliau primena pagrindines taisykles, jog kelionės po miestą būtų saugios ir sklandžios. Autobusuose ir troleibusuose būtina dėvėti veido kaukes, dezinfekuoti rankas, stotelėse ir kelionės metu laikytis saugaus atstumo.

Kokie eismo ribojimai?

Rugsėjo 25 d. nuo 14.00 iki 23.45 val. draudžiamas transporto eismas (išskyrus asmenis, turinčius organizatorių leidimus įvažiuoti į teritoriją) Vingio parke nuo įvažiuojamojo kelio iš M. K. Čiurlionio gatvės ir Geležinio Vilko gatvės pusės iki kavinės „Lakštingala“.

Rugsėjo 25 d. nuo 18.00 iki 23.45 val. Birutės gatvėje nuo J. I. Kraševskio gatvės link S. Moniuškos gatvės bus įvestas vienpusis eismas.

Tiems, kurie į renginį nuspręs vykti automobiliais, juos palikti rekomenduojama Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO automobilių stovėjimo aikštelėje, Giraitės g. 3 esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje arba „Statyk ir važiuok“ aikštelėje Savanorių pr. 124, o iš jos kelionę tęsti viešuoju transportu – 24 maršruto autobusais iki Vingio parko stotelės ir 6, 12 maršrutų troleibusais iki Gerosios Vilties stotelės.

Sauliaus Žiūros nuotr.

 

Toliau skaityti „„Vilniaus fejerija 2021“: viešasis transportas kursuos ilgiau ir dažniau“

Rugsėjo 25 d. ėjimo renginio metu – laikini eismo ir viešojo transporto pasikeitimai

ugsėjo 25 d. Vilniuje vyks ėjimo renginys „Ėjimas, kuris keičia“, kviečiantis vilniečius ir miesto svečius aktyviai, turiningai praleisti laiką ir labiau pažinti save bei Vilniaus miestą. Rugsėjo 24-25 d. sostinėje numatomi laikini eismo ir viešojo transporto judėjimo pasikeitimai.

Nuo rugsėjo 24 d. 19 val. iki rugsėjo 25 d. 20 val. bus draudžiamas transporto eismas Gedimino prospekto ir A. Mickevičiaus g. dalyje nuo Gynėjų iki Vytauto gatvės, A. Goštauto gatvės dalyje nuo A. Tumėno iki J. Jasinskio gatvės ir A. Tumėno g., draudžiant transporto priemonių eismą minėtose gatvėse.

Primename, kad gyventojai, turintys leidimus statyti automobilius minėtose gatvėse, savo transporto priemones galės statyti bet kurioje teritorijos, kuri įvardinta leidime, gatvėje.

Viešojo transporto keleivių dėmesiui

Ėjimo starto vietą – Nepriklausomybės (Seimo rūmų) aikštę Gedimino prospekte – patogu pasiekti viešuoju transportu: atvykti iki J. Tumo-Vaižganto stotelės 3G, 56, 73 maršrutų autobusais ir 4, 10, 17 maršrutų troleibusais.

Nuo rugsėjo 24 d. 19 val. iki rugsėjo 25 d. 20 val. dėl laikinų eismo ribojimų keisis 56-ojo autobusų maršruto trasa.

56-ojo maršruto autobusai važiuodami tiek Fabijoniškių, tiek Vilkpėdės kryptimi nevažiuos A. Goštauto g. atkarpa, o keis trasą ir važiuos J. Tumo-Vaižganto bei J. Jasinskio gatvėmis. Minėto maršruto autobusai nestos A. Goštauto gatvėje esančiose A. Goštauto, Nepriklausomybės aikštė stotelėse, o papildomai stos pakeisto maršruto trasoje esančiose Kražių, Juozo Tumo-Vaižganto ir Jokūbo Jasinskio stotelėse.

Sostinės viešojo transporto keleiviams ir toliau primename pagrindines taisykles: autobusuose ir troleibusuose būtina dėvėti veido kaukes, dezinfekuoti rankas, stotelėse ir kelionės metu laikytis saugaus atstumo. Keleiviai taip pat raginami planuoti keliones autobusais ir troleibusais, pasirenkant mažiau užpildytus maršrutų reisus, judėjimo laikus: http://bit.ly/PlanuokiteKelionesMieste

Su pakeistu 56 maršruto autobusų eismo tvarkaraščiu nuo rugsėjo 23 d. galima susipažinti interneto tinklalapyje www.judu.lt, taip pat informacija skelbiama socialiniame tinklalapyje www.facebook.com/susisiekimo.paslaugos, programėlėse m.Ticket, Trafi, darbo valandomis teikiama telefonu (8 5) 210 7050.

Nuo rugsėjo 21 d. – eismo pokyčiai Ukmergės gatvėje

Dėl Ukmergės g. skiriamojoje juostoje, po Ozo g. viaduku, įrengiamos techninės zonos laikinai keisis eismo organizavimas Centro–Šeškinės kryptimi. Eismo pokyčiai planuojami nuo 2021-09-21 iki 2022-08-20.

Ukmergės gatvėje, ties Ozo g. viaduku, Centro–Šeškinės kryptimi išlieka visos trys eismo juostos – jos iš dalies susiaurinamos, leistinas greitis šioje atkarpoje ribojamas iki 40 km/h. Šeškinės–Centro kryptimi papildomų ribojimų nenumatoma.

Techninė zona įrengiama ruošiantis Geležinio Vilko–Šeškinės g. lietaus nuotekų rekonstrukcijai. Čia, panašiai kaip prieš kelerius metus atliekant T. Narbuto–Saltoniškių g. lietaus nuotekų tinklų rekonstrukciją, požeminio gręžimo (mikrotuneliavimo) būdu bus įrengta nauja lietaus nuotekų vamzdyno atšaka, į valyklą ir akumuliacinį tvenkinį nukreipsianti dalį srauto nuo smarkiai apkraunamo Geležinio Vilko g. kolektoriaus. Iš viso čia numatyta pakloti 3 162 m lietaus nuotekų tinklo. Šio projekto vertė siekia 17,4 mln. eurų.

Regioninės svarbos projektas „Paviršinių nuotekų sistemų tvarkymas Vilniaus mieste“ finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo, Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Grinda“ lėšomis. Viso projekto vertė yra 34,7 mln. eurų, jo įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).

Sostinės Pilaitės rajone – nauja sankryža ir saugesnis eismo organizavimas

Nuo 08.06 d. Pilaitės pr. – V. Pociūno g. ir naujai statomoje V. Pociūno–Sidaronių g. sankryžose įvedamas aiškesnis ir saugesnis eismo organizavimas dviratininkams, pėstiesiems ir sklandesniam eismui automobiliais.

Prie šalia Pilaitės prospekto naujai statomo prekybos centro vystoma infrastruktūra ir įrengta nauja V. Pociūno–Sidaronių g. sankryža, V. Pociūno g. atkarpoje tarp Pilaitės pr.–V. Pociūno g. ir naujai statomos V. Pociūno–Sidaronių g. sankryžų įrengti nauji pėsčiųjų ir dviračių takai, tiesiamas naujas automobilių pravažiavimo kelias už statomo prekybos centro.

V. Pociūno–Sidaronių g. sankryžoje visą parą eismo situaciją stebės vaizdo stebėjimo kamera, Pilaitės pr. link centro įrengtas greičio matuoklis su A juostos kontrolės funkcija (šiuo metu matuoklis dar yra testuojamas), statoma požeminė perėja per Pilaitės pr.

Pilaitės pr. – V. Pociūno g. sankryžos rekonstrukcijos darbai jau atlikti. Yra įrengtos papildomos eismo juostos kairiesiems ir dešiniesiems posūkiams iš Pilaitės pr. į V. Pociūno g. Anksčiau automobiliams į V. Pociūno g. pasukti iš Pilaitės pr. buvo skirta po vieną eismo juostą iš abiejų krypčių, o dabar yra po 2 juostas.

Patogiau Pilaitės pr. judės ir dviratininkai bei pėstieji. Jų eismo reguliavimui įrengti bendri pėsčiųjų ir dviračių šviesoforai, yra žalio signalo iškvietimo mygtukai. Iki šiol pėstieji ir dviratininkai Pilaitės pr. kirsti galėjo tik pėsčiųjų perėjomis rytinėje ir vakarinėje sankryžos dalyse. Nuo šiol vakarinėje dalyje bus ne tik reguliuojama pėsčiųjų perėja, bet ir dviračių pervaža, todėl dviratininkai į kitą Pilaitės pr. pusę galės pervažiuoti nenulipdami nuo dviračio. Rytinėje sankryžos dalyje taip pat statoma požeminė pėsčiųjų perėja, kuri bus baigta jau šį rudenį ir gatvę bus galima kirsti nelaukiant žalio šviesoforo signalo.

Kaip keisis viešasis transportas?

Dėl darbų Pilaitės pr. buvo pakeista 32-ojo maršruto trasa. Nuo rugpjūčio 10 d. 32-ojo maršruto autobusai darbo ir poilsio dienomis grįžta į savo įprastą trasą Žvėrynas-Zujūnai-Gineitiškės-Pašilaičiai.
Pilaitės pr., kaip įprastai, ir toliau kursuoja 4G, 30, 54, 63, ir 75 maršrutų autobusai.

Lentvario g. remonto darbų metu iki spalio 29 d. bus apribotas eismas

Šią savaitę pradėti vykdyti Lentvario gatvės atkarpos nuo užvažiavimo iš Kirtimų g. iki  Vokės upės tilto remonto darbai.  Šioje vietoje bus atliekamas važiuojamosios dalies asfaltbetonio dangos atnaujinimas, tvarkomi esami pėsčiųjų takai, paviršinių nuotekų tinklas, įrengiamas apšvietimas, įrengiamos prieigos prie viešojo transporto stotelių su peronais, pėsčiųjų perėjos ir kitos pėsčiųjų judėjimo vietos (kelkraščiai), želdynų juostos.

Darbus planuojama baigti iki spalio 29 d. Darbų metu bus apribotas eismas, vairuotojus prašome būti atidžius ir stebėti laikinus kelio ženklus.

Dėl inžinerinių tinklų rekonstrukcijos Vilniuje – eismo ribojimai

Vilniuje vykdant inžinerinių tinklų rekonstrukcijos darbus, įvairiose miesto vietose nuo liepos 12 d. iki spalio 1 d. laikinai bus ribojamas eismas.

Darbų metu eismo pokyčiai bus šiose vietose:

  • Nuo 2021 m. liepos 14 d. iki spalio 1d. laikinai bus susiaurinta Birutės, Vykinto, Liubarto, J.I. Kraševskio, Vytauto gatvių važiuojamoji dalis ir ribojamas transporto eismas, darbų vietose draudžiamas automobilių stovėjimas. Darbai bus atliekami etapais ir informacija apie laikinus eismo organizavimo pakeitimus bus atnaujinama.

Atsiprašome už laikinus nepatogumus ir vairuotojai prašomi laikytis Kelių eismo taisyklių.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Pradedami Žirmūnų gatvės ir žiedinės sankryžos remonto darbai

Dar iki rudens Žirmūnų gatvės atkarpa nuo Minties g. iki Šeimyniškių g. vilniečius pasitiks atsinaujinusi. Šią savaitę pradedamas remontas, kurio metu bus keičiama važiuojamosios dalies asfaltbetonio danga, o pagal gyvenamųjų rajonų gerinimo MIESTAS+ sprendinius, bus tvarkomos viešojo transporto stotelės, pėsčiųjų perėjos ir kitos pėsčiųjų judėjimo vietos.

Darbų metu taip pat bus keičiami kelio bortai, techninis šaligatvis, bus įrengtos naujos lietaus vandens surinkimo grotelės. Darbus planuojama baigti iki rugsėjo 1 d.

Atkarpoje tarp Minties g. ir Šeimyniškių g. eismas bus apribotas, todėl vairuotojus prašome būti atidžius ir stebėti laikinus kelio ženklus.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Viešojo transporto keleivių dėmesiui – Žirmūnų g., kaip įprastai, kursuos 4G, 5, 200 maršrutų autobusai ir 9, 12, 17, 19, 20 maršrutų troleibusai. Darbų metu galimi laikini minėtų maršrutų nukrypimai nuo eismo tvarkaraščių.

Vilniuje nuo šių metų taikomas patobulintas aplinkos tvarkymo standartas, kurio tikslas – geresnė ir vilniečių lūkesčius atitinkanti infrastruktūros kokybė. Vieni pagrindinių jo principų – saugoti ir gausinti naujų želdinių, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, perteklinę asfalto erdvę skirti kitiems judumo būdams ir želdinimui. Didelis dėmesys skiriamas ir geresnei takų apšvietimo kokybei, taip pat estetiniam vaizdui gerinti.

Šiemet įvairiose sostinės seniūnijose bus sutvarkyta daugiau nei 12 kilometrų gatvių, įrengti 5 km naujų patogių pėsčiųjų takų. Pirmiausiai bus tvarkomos tos gatvės, kuriomis važiuoja daugiausia viešojo ir kitų transporto priemonių, kuriose gausu pažeistų ir remontuotinų vietų ir kurių atkarpoje daugiausia provėžų bei nelygumų.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Rekonstruojant šilumos tinklus – eismo ribojimai T. Ševčenkos gatvėje

Vilniuje šią vasarą vykdant didžiausią šilumos tinklų rekonstrukciją, po kurios šiluma vilniečius pasieks dar sklandžiau, Naujamiestyje laukia laikini eismo ribojimai. Vykdomų darbų metu gyventojai prašomi kantrybės.

T. Ševčenkos gatvėje laikini eismo pokyčiai įsigalioja jau nuo birželio 29 dienos:

  • nuo 2021 m. birželio 29 d. iki 2021 m.  spalio mėn.  bus ribojamas transporto eismas išskyrus aptarnaujantį transportą ir T. Ševčenkos gatvės darbų zonose draudžiamas automobilių stovėjimas;
  • nuo 2021 m. birželio 29 d. iki 2021 m.  rugpjūčio mėn. į prekybos centrą „Maxima“ (Mindaugo g.11) bus galima įvažiuoti tik iš Mindaugo gatvės pusės.
  • nuo 2021 m.  rugpjūčio 2 d. iki 2021 m. rugsėjo mėn. į prekybos centrą „Maxima“ (Mindaugo g.11) bus galima įvažiuoti tik iš Algirdo gatvės pusės.

Atsiprašome už laikinus nepatogumus, vairuotojų prašome laikytis Kelių eismo taisyklių ir stebėti kelio ženklus.

Eismo ribojimai

Vilniuje bus pakeista daugiau nei 5,2 km susidėvėjusių vamzdžių

Vamzdynų rekonstrukcijos darbai bus atliekami penkiose Vilniaus vietose. Senamiesčio Vokiečių gatvėje bus atnaujinama 833 m šiluminės trasos, o naudą pajaus beveik 9 tūkst. gyventojų. Tai vieni seniausių vamzdynų Vilniuje, kurie naudojami dar nuo 1961 m. Laisvės prospekte (Viršuliškės) bendrovė rekonstruos 906 m trasos, kuria į gyventojų namus keliauja šiluma ir karštas vanduo. Šios dalies atnaujinimas bus naudingas kiek daugiau nei 13 tūkst. klientų.

Eismo ribojimai

Darbai bus atliekami ir L. Asanavičiūtės gatvėje (Karoliniškės). Čia bus atnaujinami 790 m trasos, o šių darbų naudą pajus beveik 18 tūkst. gyventojų. Net 1 406 m modernių vamzdynų bus paklota T. Ševčenkos ir Vingrių gatvėse (Naujamiestis), todėl teigiamus pokyčius pajus 26 tūkst. gyventojų. Pilaitės prospekte bus tiesiamas naujas rezervinis vamzdis (1 349,56 m), nes dabartiniai vamzdžiai eksploatuojami nuo 1989 m. ir yra vieninteliai jungiantys miesto tinklą su Pilaitės rajonu.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Po bendruomenės balsavimo – laikini tranzitinio eismo ribojimai Paupio gatvėje

Nuo birželio 24 dienos Paupio gatvės atkarpoje nuo 1 iki 14A bus laikinai ribojamas tranzitinis eismas. Eismo pakeitimai galios iki liepos 11 d. 23:59. Taip per demokratišką balsavimą platformoje KIWI nusprendė šios Paupio gatvės atkarpos gyventojai ir verslų atstovai.

Nuo šiandien Paupio gatvės pradžioje, šalia namo Paupio g. 3, stovintis kintamos informacijos kelio ženklas atvaizduos kelio ženklą 303 (motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas). Laikini eismo pakeitimai leis šioje vietoje apsisukti ir grįžti į Užupio gatvę.

Nuo birželio 16 iki 23 dienos testuota eksperimentinė eismo valdymo platforma www.kivigatve.lt suteikė galimybę gyventojams ir verslo atstovams patiems spręsti dėl eismo ribojimų netranzitinėse, D kategorijos gatvėse, o testavimas vyko būtent Paupio gatvėje Užupyje. Registruotis platformoje ir balsuoti dėl eismo pokyčių galėjo miestiečiai ir verslo atstovai, gyvenantys ir dirbantys Paupio gatvės atkarpoje iki tilto per Vilnią (Paupio g. 1 – 14A).

Apie pokyčius bendruomenė buvo informuojama ir skrajutėmis Paupio gatvėje, Užupio bendruomenės paskyroje feisbuke. Prie kelio ženklo – lauko baldo – buvo pritvirtintas planšetinis kompiuteris, kuriame galima susipažinti su projektu.

Toliau skaityti „Po bendruomenės balsavimo – laikini tranzitinio eismo ribojimai Paupio gatvėje“

Gerės eismas Liepkalnio-Žirnių g. sankryžoje

Gegužės mėnesio pradžioje iš dalies pradėjus leisti eismą Liepkalnio–Žirnių g.–Minsko pl. sankryža ir naujuoju viaduku, vairuotojams buvo kilę sunkumų, dėl tebevykstančių darbų eismo juostose ir jų pakraščiuose. Jau nuo šiandien, birželio 21 d., situacija sankryžoje pagerės, nes atidaroma nuovaža į dešinę iš Liepkalnio g. į Žirnių g.

Kadangi nuovažoje nebus šviesoforinio reguliavimo, pagerės pralaidumas Liepkalnio g., judant iš centro Žirnių g. link.

Šiuo metu sankryžos pralaidumas siekia apie 60 proc. Sklandų eismą vis dar trikdo tai, kad dar ne visos eismo juostos atidarytos, o netgi kai kuriose atidarytose kryptyse, pavyzdžiui Liepkalnio g. (iš centro) vykdomi asfaltavimo darbai, dėl kurių yra laikinų eismo pakeitimų.

Esant palankioms oro sąlygoms, planuojamos pagrindinės eismo pakeitimų datos ir eismo organizavimo pakeitimai:

07-05 Liepkalnio g. šiaurinėje dalyje planuojama atidaryti dar vieną eismo juostą link Centro (dabar eismas šia kryptimi vyksta tik viena juosta), todėl pralaidumas šia kryptimi Liepkalnio g. šiaurinėje dalyje turėtų padidėti beveik dvigubai. Taip pat iš Žirnių g. sukti į kairę pusę Liepkalnio g. link bus galima iš dviejų eismo juostų, o ne iš vienos, kaip buvo pastaruoju metu.

07-15 planuojama atidaryti likusias šiuo metu uždarytas juostas: viena Minsko pl., viena Žirnių g. link Tūkstantmečio g. ir likusios dvi juostos Liepkalnio g. iš Centro;

Nuo 07-15 iki 09-09 vykdomi likę dangų (ne važiuojamojoje dalyje) ir aplinkos tvarkymo darbai.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Sumažėjo pėsčiųjų nueinamas atstumas

Pėsčiųjų patogumui ir saugumui šviesoforais reguliuojamose sankryžoje įrengtos naujos pėsčiųjų perėjos – dėl to sumažėjo pėsčiųjų nueinamas atstumas. Kartu su atidarytu eismo judėjimu per tunelį taip pat įrengta dalis pėsčiųjų šaligatvių, dviračių takų pagrindai, įrengta dalis šviesoforais reguliuojamos sankryžos.

Suprantame, kad vairuotojams reikia priprasti prie pokyčių sankryžoje, iš savo pusės, sutarėme su rangovais dėl papildomų nuorodų įrengimo, kad vairuotojai galėtų iš anksto pasirinkti maršrutą.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Vilnius pradeda antrąjį kilpinio eismo organizavimo etapą

Vilnius toliau atlaisvina Senamiestį nuo automobilių ir  eismo  keliamo triukšmo bei taršos, taip darydamas jį dar patogesnį ir saugesnį pėstiesiems, dviratininkams. Praėjusių metų vasarą startavusi revoliucinė eismo pertvarka padėjo ne tik sumažinti tranzitu keliaujančių automobilių skaičių Senamiestyje, bet ir beveik perpus sumažinti įskaitinių eismo įvykių skaičių.

Šiuo metu Senamiestyje pradedamas antrasis kilpinio eismo organizavimo etapas, kuris leis sumažinti fizinių barjerų skaičių (bus mažiau atitvarų) Senamiestyje, o nuo gegužės 1 d. atsiras daugiau nei dvi dešimtys prekių iškrovimui ir pakrovimui skirtų vietų. Taip pat numatyta įrengti papildomas 2 vietas, kurios skirtos trumpalaikiam turistinių autobusų sustojimui ir keleivių išleidimui Senamiesčio branduolyje (šalia Liejyklos g. ir L. Stuokos-Gucevičiaus g. sankirtos, Didžiojoje g. netoli Vilniaus miesto rotušės). Planuojama, kad šiemet Senamiestyje atsiras ir vaizdo kameros, kurios skenuos automobilių valstybinius numerius ir veiks kaip kontrolės priemonė. Atsiradus šioms priemonėms galima bus dar labiau sumažinti atitvarų skaičių.

Po pirmojo kilpinio eismo etapo pastebėta, kad su nepatogumais susiduria maistą į įstaigas (kavines, parduotuves) pristatantys prekių išvežiotojai. Atsižvelgiant į šį poreikį, antrajame kilpinio eismo etape keleivių išlaipinimui ir įlaipinimui, prekių iškrovimui ir pakrovimui numatomos 24 vietos, kuriose rezervuotos 54 stovėjimo vietos, jose bus galimas trumpalaikis sustojimas iki 15 min. Trumpalaikio sustojimo vietas rasite šiame žemėlapyje: https://maps.vilnius.lt/senamiescio-projektai#layers

Iki 2030 metų Vilnius užsibrėžė tikslą, kad Senamiestyje, neliktų žmonių, gyvenančių automobilių triukšmo ir taršos zonose, taip pat neįvyktų eismo įvykių, kurių metu nukentėtų pėstieji. Šį rodiklį pavyko pasiekti mažiau nei per metus – palyginti su 2019-aisiais, Senamiestyje įvyko 40 proc. mažiau įskaitinių įvykių ir neįvyko nė vienas įskaitinis eismo įvykis, kuriame nukentėjo pėsčiasis ar bevariklio transporto priemonės vairuotojas.

Sauliaus Žiūros nuotr.

 

Toliau skaityti „Vilnius pradeda antrąjį kilpinio eismo organizavimo etapą“

Dalis Senamiesčio gatvių atiduodamos pėstiesiems

Pavasaris dar tik įpusėjo, o Vilnius jau išdavė leidimus 320 lauko kavinėms. Pastarosiomis dienomis sulaukiama po kelias dešimtis naujų prašymų lauko kavinėms įrengti, iki vasaros jų gali augti dar iki 445, kiek jų buvo praėjusių metų vasarą. Matant pasiruošusių lauko kavinių mastą, kiek anksčiau nei planuota, jau šią savaitę planuojama apriboti eismą dalyje Senamiesčio gatvių.

Vyriausybei nusprendus, kad nuo balandžio 22 d. lauko kavinės galės priimti klientus, jau nuo ketvirtadienio bus atlikti skubūs eismo organizavimo pakeitimai, draudžiant eismą Savičiaus gatve ir Gedimino prospekto dalyje tarp Vilniaus ir Šventaragio gatvių.

Eismo ribojimai buvo planuoti nuo gegužės pirmosios, bet suprantant, kad dalis kavinių galės atsidaryti jau dabar, ir kad Senamiestyje padaugės pėsčiųjų, šių gatvelių paskyrimas pėstiesiems ir lauko kavinėms paankstintas.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Savičiaus gatvė bus kasdien uždaryta automobilių eismui iki pat spalio 31 dienos. Šią gatvę apvažiuoti bus galima Bokšto gatve, judant Užupio link.

Gedimino prospekto dalyje tarp Vilniaus ir Šventaragio gatvių eismas bus draudžiamas darbo dienomis nuo 11 val. iki 4 val. ryto, o savaitgaliais – nuo penktadienio 11 val. iki pirmadienio 4 val. ryto, taip pat eismas bus draudžiamas švenčių dienomis. Tokia tvarka taip pat galios iki 2021m. spalio 31 d.

Tuo metu Vilniaus gatvės dalyje tarp Islandijos gatvės ir Gedimino prospekto galioja Senamiesčio kilpinio eismo pakeitimai ir atskirų eismo ribojimų nebeplanuojama, ten kavinės galės atsiverti kaip ir praėjusiais metais.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Tuskulėnų, Minties ir Apkasų g. – darbai patogesniam judumui, laikinos pėsčiųjų apylankos

Nuo kovo 15 d. bus tęsiami kvartalo „Žirmūnų trikampis“ tvarkybos darbai, kad judumas čia taptų dar sklandesnis ir saugesnis. Bus užbaigtas pėsčiųjų ir dviračių tako įrengimas ties Tuskulėnų, Minties ir Apkasų gatve, sutvarkytos trys pėsčiųjų perėjos Minties gatvėje, įrengtas naujas apšvietimas. Planuojama, kad darbai bus įgyvendinti iki šių metų gegužės mėn.

Vykdant darbus ir siekiant visų eismo dalyvių patogumo, numatyti ne tik laikini transporto eismo, bet ir judėjimo pėsčiomis pakeitimai. Pėstiesiems bus įrengiamos specialios apylankos, su kuriomis supažindins informaciniai stendai su schemomis.

Ką svarbu žinoti pėstiesiems ir dviratininkams?
Darbai Tuskulėnų, Minties ir Apkasų gatvėse bus vykdomi ruožais. Apie tai, kaip judėti vykdomų darbų metu, pėstieji jau nuo kovo 15 d. bus informuojami specialiomis apylankų schemomis. Jos įrengtos prie vykdomų darbų ruožo. Balandžio mėn. planuojami dviračių ir pėsčiųjų takų pagrindų įrengimo darbai ties Minties-Apkasų-Tuskulėnų g. sankryža.

Ką svarbu žinoti viešojo transporto keleiviams?
Iki balandžio mėn. vidurio laikinai perkeliama Mikalojaus Katkaus viešojo transporto stotelė. Stotelė bus perkelta apie 20-30 m nuo esamos stotelės Žirmūnų žiedo kryptimi. Stotelėje, kaip įprasta, stos 5 ir 34 maršrutų autobusai.

Vairuotojams – laikini ribojimai
Vykdant pėsčiųjų ir dviračių tako pagrindų keitimo darbus prie Apkasų gatvės, Minties gatvėje bus įrengta laikina pėsčiųjų perėja.

Minties gatvėje, vykdant esamų trijų pėsčiųjų perėjų sutvarkymo darbus, bus ribojamas automobilių judėjimo greitis ir įrengtas trumpalaikis važiuojamosios dalies susiaurėjimas (darbo metu). Šie ribojimai reikalingi vykdant lietaus surinkimo šulinių įrengimo darbus. Vairuotojams svarbu būti atidiems ir sekti laikinus kelio ženklus.

Perorganizuojamas sunkiasvorio transporto eismas Valakampių tiltu

Vilniuje rengiamasi remontuoti beveik prieš pusšimtį metų, 1972-aisiais, statytą Valakampių tiltą. Atliekant kasmetę tiltų patikrą nustatyta, kad laikas sustiprinti tilto perdangą. Iki tol, kol tiltas bus suremontuotas, tilto apkrovos bus valdomos perorganizuojant eismą: nuo vasario 15 d. čia bus draudžiamas sunkiojo transporto eismas, kitiems eismo dalyviams teks prisitaikyti prie nedidelių pokyčių.

Siekiant stabilizuoti tilto perdangos vertikalius poslinkius, 2007 metais dalis tilto perdangos jau buvo sustiprinta įrengiant naujus įtemptus lynus ir užbetonuojant. Šiemet Vilniaus Gedimino technikos universiteto ekspertai rekomendavo tokius pat stiprinimo darbus atlikti ir likusioje tilto dalyje.

Dėl finansavimo Valakampių tilto remonto darbams Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ir laukia atsakymo. Panaikinti rizikai – atstatyti Valakampių tilto laikomajai galiai  prašoma skirti lėšų iš LAKD administruojamo Kelių priežiūros ir plėtros programos rezervo.

Laukiant tilto remonto darbų nuo vasario 15 d. pirmoji eismo juosta per Valakampių tiltą abiem kryptimis bus skirta tik maršrutiniam transportui, o antrąja eismo juosta galės važiuoti transportas, kurio svoris su kroviniu ar be jo neviršija 40 tonų.

Sunkusis transportas nuo Nemenčinės plento ir Kairėnų gatvės sankryžos bus nukreipiamas apylanka į miesto centrą per Kairėnų, Centrinę, Šiaurės ir S. Batoro gatves. Važiuojant iš miesto centro link Nemenčinės per Valakampių tiltą taip pat privalu bus iš anksto pasirinkti apylankos maršrutą aplenkiant minėtą tiltą per Naująją Vilnią. Per metus sunkiasvoriam transportui ar krovinių pervežimui Kareivių gatve per Valakampių tiltą išduodama apie 250 leidimų, šiuo laikotarpiu leidimai važiuoti per šį tiltą išduodami nebus.

Nuo vasario 15 d.  važiuojant per Valakampių tiltą O. Milašiaus gatve, abiem kryptimis laikinai bus įrengta A juosta. Čia kursuos 5G bei 114 maršrutų autobusai ir  10 maršruto troleibusai. Šių maršrutų eismo tvarkaraščiai keisis tiek darbo, tiek poilsio dienomis. Nauji tvarkaraščiai bus skelbiami nuo vasario 11 d. www.stops.lt, programėlėse Trafi, m.Ticket, teirautis galima ir telefonu 8 5 210 7050.

Vilniuje yra 30 tiltų, jų būklę kartą per metus vertina bendra savivaldybės ir pagal sutartį gatvės statinius prižiūrinčios įmonės specialistų komisija, kuri prireikus užsako ir ekspertizę.

Pilaitės prospekte – eismo pakeitimai, laikina 32 autobusų maršruto trasa

Nuo sausio 12 d. dėl požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo darbų Pilaitės prospekto ir Vytauto Pociūno gatvės sankryžoje laikinai bus susiaurinta  važiuojamoji dalis, draudžiami kairieji posūkiai iš / į Vytauto Pociūno g. Vairuotojai, judantys iš Sudervės, prašomi pasirinkti kitą maršrutą per Avižienius. Be to, keičiama 32 autobusų maršruto trasa Žvėryno kryptimi.

Autobusai, važiuodami link Žvėryno iš V. Pociūno gatvės, suks į Pilaitės prospektą Pilaitės kryptimi ir apsisukę kilpoje vėl važiuos link Žvėryno. 32 maršruto autobusai, važiuodami Žvėryno kryptimi, papildomai stos Pilaitės stotelėje link Pilaitės. Dėl pokyčių keisis 32 maršruto eismo tvarkaraščiai, kuriuos pasitikrinti jau galima interneto tinklalapyje: www.stops.lt

Planuojama, kad laikini eismo ir viešojo transporto pakeitimai vykstant darbams galios iki šių metų rugpjūčio mėnesio.

Naugarduko gatvėje – laikini eismo ribojimai

Kiekvieną 2021 m. sekmadienį planuojami eismo pakeitimai nuo 9.30 iki 14.30 val. Naugarduko gatvėje tarp Švitrigailos ir Vytenio gatvių.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ informuoja, kad kiekvieną 2021 m. sekmadienį, nuo 9.30 iki 14.30 val., Naugarduko gatvės dalyje nuo Švitrigailos iki Vytenio gatvės, laikinai bus keičiamas 73-iojo maršruto autobusų eismo organizavimas.

Autobusai kursuodami Justiniškių kryptimi, iki Skroblų stotelės važiuos įprasta trasa, o toliau Kauno gatve ir įsukus į Švitrigailos gatvę grįš į įprastą trasą. Atgal autobusai važiuos tokia pačia trasa. Važiuodami pakeista trasa autobusai nestos Naugarduko, Švitrigailos (Vilkpėdės kryptimi) ir Vytenio viešojo transporto stotelėse, tačiau papildomai stos Naujamiesčio bei „Spartos“ stotelėse.

Atsiprašome už laikinus nepatogumus.

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, o pati gatvė žingsnis po žingsnio formuojama kaip viešoji erdvė, atveriant ją dviratininkams, pėstiesiems. Pagal šiuos principus neseniai baigta tvarkyti Giedraičių gatvė, ramaus eismo gatvių privalumus mato keliaujantieji Islandijos ir I. Šimulionio gatve, šiuo metu pradėtos tvarkyti Šaltkalvių gatvė jungiamoji gatvė ties Vilniaus rajono poliklinika, jungianti Laisvės prospektą su J. Baltrušaičio gatve.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Planuojama, kad per artimiausius metus visame Vilniuje atsiras bent 10 ramaus eismo zonų, o per dešimtmetį – iki 2030 metų – ramaus eismo principais bus pertvarkytos dauguma privažiavimui prie namų ar įstaigų skirtų gatvių. Šį modelį naudoja dauguma Europos didmiesčių – nuo Amsterdamo iki Vienos.

„Vilnius kaip ir dauguma miestų siekia kurti geresnę gyvenimo kokybę, saugesnę ir malonesnę aplinką, mažinti neigiamą transporto poveikį. Tas gatves, kurios skirtos privažiuoti prie namų ar darbo, o ne pravažiuoti, palaipsniui visame mieste norime paversti ramaus eismo zonomis – gyvybingesnėmis erdvėmis, užtikrinti saugumą judant įvairiai, ypač dviračiais, pėsčiomis. Tokios gatvės skiriasi nuo pagrindinių miesto transporto arterijų – jos pirmiausia reiškia lėtesnį automobilių eismą, dėl to didesnį eismo saugumą, mažesnį triukšmą, taip pat erdvesnius šaligatvius, gausybę želdinių“, – sakė Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Toliau skaityti „Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis“

Atnaujinta jau 5 km Laisvės prospekto Vilniuje

Vilniuje naktimis pradėta remontuoti judraus Laisvės prospekto atkarpa Viršuliškėse – nuo Viršuliškių gatvės iki Spaudos rūmų. Beveik 700 m prospekto dalyje klojamas ištisinis asfaltas, keičiami kelio bortai, atnaujinamos net 5 viešojo transporto stotelės, po darbų bus ir naujas gatvės ženklinimas. Prospekto remontui Vilniaus savivaldybė skyrė apie 500 tūkst. eurų.

„Laisvės prospektu kasdien pravažiuoja apie 55 tūkst. vilniečių, gyvenančių Lazdynų, Karoliniškių ir Viršuliškių rajonuose. Atnaujinus prospektą, gerokai pagerėjo susisiekimas kasdien keliaujantiems judriausia šių rajonų gatve. Kitąmet planuojama sutvarkyti dar kilometro ilgio atkartą nuo Žemynos iki Rygos gatvės“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Dar pavasarį buvo sutvarkyta beveik 1 km ilgio Laisvės prospekto dalis nuo A.P. Kavoliuko viaduko iki Sausio 13 -osios gatvės viaduko: paklotas ištisinis asfaltas, viešojo transporto stotelės, pakeisti kelio bortai, nuotekų šuliniai, atnaujintas ženklinimas.

Toliau skaityti „Atnaujinta jau 5 km Laisvės prospekto Vilniuje“

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Šiemet baigta rekonstruoti viena svarbiausių Šnipiškių seniūnijos susisiekimo arterijų – Giedraičių gatvė – tapo saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems.  Atnaujinta gatvė susisiekimo prasme svarbi ne tik Giedraičių ir S. Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia esantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien pravažiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių.

Tranzitinio automobilių eismo dvipusė ir pėstiesiems nesaugi Giedraičių gatvė nuo šiol yra susiaurinta iki vienos krypties vienos eismo juostos gatvės su atskirtais dviračių ir pėsčiųjų takais. Savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ projektuota gatvės rekonstrukcija apėmė beveik 1 km gatvės atkarpą nuo Lvovo iki Žalgirio gatvės ir 200 metrų ilgio S. Fino gatvės atkarpą, nuo Giedraičių iki Kalvarijų gatvės. Šiose atkarpose iki privačių sklypų erdvių buvo pakeistos dangos, sutvarkyti įvažiavimai ir priėjimai prie pastatų.

Toliau skaityti „Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems“

Ateities, Žirmūnų ir S. Batoro g. sankryžose – naujienos saugumo didinimui

Vienose judriausių Vilniaus gatvių pradėti taikyti nauji eismo valdymo sprendimai, kad pėstieji, dviratininkai, vairuotojai ir kiti eismo dalyviai judėtų saugiau. Ateities – Visorių g. sankryžoje jau nuo pirmadienio įjungti naujai įrengti šviesoforai, o šią savaitę jie pradės veikti ir rekonstruojamose Žirmūnų – Minties g. bei S. Batoro – Pramonės – Pergalės g. sankryžose.

„Šiose sankryžose bus įrengti ir modernūs garsiniai signalai, kurie automatiškai prisitaiko prie eismo, aplinkos garsų ir veikia atitinkamai, taip pat – mygtukai regėjimo negalią turintiems asmenims. Be to, atsiras vaizdo stebėjimo kameros, kurios reikalingos operatyvesniam eismo valdymui, situacijų stebėjimui. Atnaujindami sankryžas, įrengdami naujus šviesoforus ar taikydami naujas jų programas visuomet ieškome saugiausio sprendimo visiems eismo dalyviams“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Ateities – Visorių g. sankryžoje srautai per parą siekia apie 43 tūkst. transporto priemonių. Dėl naujo šviesoforų reguliavimo pėstieji ir dviratininkai saugiau ir patogiau kirs intensyvią Ateities gatvę. Sankryžoje statybų metu nuleisti bortai, įrengti įspėjamieji paviršiai, demontuota anksčiau čia buvusi nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Iš Visorių g. sukantiems vairuotojams išvažiavimas taip pat bus saugesnis ir sklandesnis. Be to, važiuojantys pagrindine Ateities g. pastebės, kad nauja sankryža sukoordinuota su kitomis esamomis Ateities g. sankryžomis taip užtikrinant reguliavimą „žalios bangos“ principu.

Žirmūnų – Minties g. sankryžoje transporto srautai per parą siekia apie 49 tūkst., S.Batoro – Pramonės – Pergalės g. maždaug 30 tūkst. transporto priemonių. Jose šiuo metu yra baigiami rekonstrukcijos darbai, taip pat keičiama šviesoforų reguliavimo ir valdymo įranga, įrengiami nauji kelio ženklai bei atliekamas horizontalus kelio ženklinimas. Rekonstrukcijos darbai užtikrins saugesnes eismo sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams – žalias signalas bus įjungiamas anksčiau nei transporto priemonėms, kurios suka į dešinę.

Eismo srautų vidurkis, vertinant 100 intensyviausių Vilniaus sankryžų, yra maždaug 35 tūkst. per parą transporto priemonių. Aktyviausiose sankryžose jų fiksuojama ir virš 100 tūkst. per parą. Detaliau su sostinės sankryžų srautais ir intensyviausiomis sankryžomis galite susipažinti čia: https://www.sviesoforai.lt/intensyvumas/