Liepkalnio, Žirnių – Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijoje – svarbūs pokyčiai nuo gegužės

Vilniaus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje vyksta grandiozinė rekonstrukcija –  transporto arterijoje, kurią ne karantino metu kasdien kerta daugiau kaip 60 tūkst. transporto priemonių, sparčiai rekonstruojama į dviejų lygių sankryžą su tuneliu. Jau po keleto savaičių – nuo gegužės 4 dienos – šioje teritorijoje ir aplink bus esminių eismo pakeitimų, kurie tęsis iki pat  kitų metų rugpjūčio 9 dienos – darbų zonas saugiai padės aplenkti laikinosios kelio jungtys, laikinos žiedinės sankryžos ir keliai.

„Miestas nuolat auga ir plečiasi. Atnaujindami esamas gatves ir tiesdami naujas, nuolat geriname susisiekimą, kad vilniečiai  judėtų sklandžiau ir taupytų laiką. Per porą metų rekonstravus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis susisiekimas, mažės spūstys, o judėjimo kokybės pokyčius iškart pajus apie 20 tūkst. vilniečių, kasdien važiuojančių iš Naujininkų, Rasų seniūnijų. O kol kas iki vasaros pabaigos paprašysime visų kantrybės ir atidumo“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Toliau skaityti „Liepkalnio, Žirnių – Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijoje – svarbūs pokyčiai nuo gegužės“

Naujienos aktyviame transporto mazge: Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. sankryža taps saugesnė

Šią savaitę sostinės Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. – Šeimyniškių g. sankryžoje atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Joje vairuotojai pastebės papildomas šviesoforų sekcijas kairiesiems posūkiams, važiuojant iš Kalvarijų g. ir sukant į kairę link Konstitucijos pr. ir Šeimyniškių g. Taip pat sankryžoje įrengta papildoma sekcija į dešinę sukantiems iš Kalvarijų g. į Konstitucijos pr.

„Šią sankryžą darbo dienomis kerta maždaug 58 tūkst. transporto priemonių, tai judrus sostinės eismo mazgas, kuriame juda automobiliai, pėstieji, viešasis transportas. Dėl nereguliuojamų kairiųjų posūkių iki šiol važiuojant nuo Kalvarijų g. formuodavosi spūstys ir kildavo pavojus eismo dalyviams, kurie atlikdavo kairiuosius posūkius. Tikimės, kad sankryžoje atsiradus papildomoms sekcijoms ir visiems laikantis kelių eismo taisyklių pirmiausia padidės eismo saugumas, o srautų judėjimas vyks sklandžiau“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Toliau skaityti „Naujienos aktyviame transporto mazge: Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. sankryža taps saugesnė“

Dalyje Vilniaus sankryžų – informaciniai skydai atliekantiems posūkius į dešinę

Nuo šios savaitės sostinės vairuotojai 8-iose sankryžose mato ryškiai geltonus informacinius skydus, kurie primena taisykles sukantiems į dešinę.

Šie skydai įrengti tik tose sankryžose, kuriose, jau anksčiau pakeitus Kelių eismo taisykles, į dešinę leidžiama sukti įsijungus pagrindiniam šviesoforo žaliam apskritimo formos signalui ir nelaukiant, kol užsidegs papildoma sekcija į dešinę.

Informaciniai skydai yra dviejų tipų. Pirmieji – kai vairuotojai kerta pėsčiųjų perėją, todėl jiems leidžiama sukti į dešinę tik praleidus pėsčiuosius ir dviratininkus. Jie įrengti:

  • Spaudos g. prieš sankryžą su Pilaitės pr.
  • Mokslininkų g. prieš sankryžą su Geležinio Vilko g.
  • Geležinio Vilko g. prieš sankryžą su Gerosios Vilties g.
  • Naujojoje Riovonių g. prieš sankryžą su Savanorių pr.

Kito tipo skydai įrengti tokiose sankryžose, kur nėra pėsčiųjų perėjos, o vairuotojams leidžiama į dešinę sukti iš karto įsijungus žaliam signalui ir nelaukiant papildomos sekcijos. Juos vairuotojai mato:

  • Pelesos g. prieš sankryžą su Dariaus ir Girėno g.
  • Baltupio g. prieš sankryžą su Ateities g.
  • Metalo g. prieš sankryžą su Eišiškių pl.
  • Linkmenų g. prieš sankryžą su Konstitucijos pr.
  • Nuotr. Sauliaus Žiūros

Į sostinės sankryžas grįžta lentelės su žaliomis rodyklėmis

Šią savaitę dalyje sostinės sankryžų vairuotojai ir vėl pamatys lenteles su žaliomis rodyklėmis prie šviesoforų. Pirmiausia jos grąžinamos 6-iose sankryžose, kurias pagal Vilniaus miesto savivaldybės pateiktą sąrašą įvertino ir patvirtino Transporto kompetencijų agentūra: Liepkalnio g. – Žirnių g. – Minsko pl., Saltoniškių – Sėlių g., A. Goštauto – Gynėjų g., G. Vilko – Baltupio – Didlaukio g., T. Narbuto – Saltoniškių g., Nemenčinės pl. – Saulėtekio al. Lentelių kabinimo darbai jose pradedami nuo šiandien.

„Maksimaliai surinkome visus duomenis, ne kartą teikėme pagal prašymą patikslintą informaciją agentūros vertinimui, ir matydami poreikį jau pereiname prie konkrečių veiksmų – pradedame lentelių grąžinimą ten, kur išvados aiškios. Tačiau norime nedelsti ir su kitomis sankryžomis – laukiame galutinių Transporto kompetencijų agentūros sprendimų. Nuo pat pradžių, kai pradėtas svarstyti lentelių grąžinimo poreikis, turime aiškų planą, kurio svarbiausias tikslas – eismo dalyvių saugumas, sklandus eismas“, – teigė Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė.

M. Gusarovienė priduria, kad dalyje sostinės sankryžų taip pat jau yra numatytos ir papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę. Planuojama, kad lentelės jose atsiras laikinai, iki infrastruktūros pakeitimų.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos. Šiuos darbus rangovai atliks pagal SĮ „Susisiekimo paslaugos“ šviesoforų priežiūros paslaugų sutartis. Bus montuojamos tos pačios lentelės, kurios mieste jau buvo naudotos.

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai sausio viduryje pateikė 24 konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, norima grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis. Vėliau Transporto kompetencijų agentūrai savivaldybė pateikė ir  papildomą eismo srautų informaciją apie pėsčiųjų, dviračių, automobilių ir sunkiasvorių transporto priemonių kiekius kiekvienoje sankryžoje bei visose jos kryptyse.

Iki šiol agentūra išanalizavo ir išvadas pateikė dėl šių sankryžų, kuriose nuo šiandien pradedami lentelių kabinimo darbai:

  • Liepkalnio g. – Žirnių g. – Minsko pl. (nuo Žirnių g. link Liepkalnio g.)
  • Saltoniškių – Sėlių g. (nuo Saltoniškių g. link Sėlių g.)
  • Goštauto – Gynėjų g. (nuo Goštauto g. link Gynėjų g.)
  • G. Vilko – Baltupio – Didlaukio g. (nuo G. Vilko g. link Baltupio)
  • T. Narbuto – Saltoniškių g. (nuo Narbuto g. link Saltoniškių Vytauto g. kryptimi ir
  • nuo Saltoniškių g. (nuo Panorama) link Narbuto g.
  • Nemenčinės pl. – Saulėtekio al. (nuo Saulėtekio al. link Nemenčinės pl.)

Likusias sankryžas iš savivaldybės sąraše pateiktų Transporto kompetencijų agentūra analizuos toliau ir pateiks galutines išvadas.

Mieste priimami eismo valdymo sprendimai yra grindžiami duomenimis, todėl ir toliau bus stebima eismo situaciją ne tik įvardintose, bet visose sostinės sankryžose, o esant poreikiui priimami reikalingi programiniai šviesoforų reguliavimo ar infrastruktūros sprendimai.

Rekonstruota Ąžuolyno gatvė Vilniuje tapo saugesnė ir modernesnė

Nuo šiol Viršuliškių ir Šeškinės seniūnijų gyventojai galės važiuoti patogiau ir saugiau: atnaujinta daugiau kaip pusės kilometro ilgio Ąžuolyno gatvės atkarpa, nuo Ozo iki Viršuliškių gatvės. Rekonstruojant Ąžuolyno gatvę abiejose pusėse buvo paklota nauja asfalto danga, įrengti nauji šaligatviai, naujas modernus gatvės apšvietimas, paklotas lietaus nuotekų tinklas, nutiestas pėsčiųjų takas, įrengtas viešojo transporto stotelės. Gatvės remontui savivaldybė skyrė daugiau nei 1 mln. eurų.

Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje pakeisti pirmumo kelio ženklai, panaikinus lentelę su žalia rodykle sukantiems į dešinę iš Ozo g. (nuo Akropolio pusės) link Buivydiškių g. įrengta papildoma šviesoforų sekcija. Be to, išvažiavimas iš Ozo g. judant nuo  „Impuls“ sveikatingumo klubo tapo aiškesnis ir saugesnis, nes įrengti nauji šviesoforai su krypties rodyklėmis.

Primenama, kad iki sausio 1 d. prie šviesoforų neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Sostinėje iš 120 sankryžų, kuriose šviesoforai turėjo lenteles, šiuo metu tokių likę 80. Didžioji dalis nuėmimo darbų netrikdant gruodį intensyvėjančio eismo bus baigti paskutinę šių metų savaitę, po Kalėdų laikotarpio. Taip pat dalyje sankryžų lenteles gruodį pakeis papildomos šviesoforų sekcijos su rodyklėmis į dešinę, kurios vairuotojams padės patogiau atlikti posūkius.

Toliau skaityti „Rekonstruota Ąžuolyno gatvė Vilniuje tapo saugesnė ir modernesnė“

Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškės sparčiai atgimsta – Širvintų gatvė taps viena pirmųjų bendrojo naudojimo erdve, per kurią nusidrieks naujas dviračių takas ir šaligatvis, o šalia jų atsiras viešoji erdvė su sporto ir žaidimų aikštele. Šia gatve dalinsis pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai. Apie 700 metrų ilgio gatvėje bus pasodinta naujų želdinių, įrengtas naujas apšvietimas, suoliukai. Šio projekto įgyvendinimui iki kito rudens savivaldybė skyrė apie 1,3 mln. eurų.

„Nauji takai Širvintų gatvėje taps jungtimi tarp Ozo gatvės ties Kernavės gatve ir Vilniaus Senvagės gimnazijos, kur dviračiai įsilies į ramaus eismo Širvintų gatvę ir važiuos bendrame sraute. Širvintų gatvė taps viena bendra erdve: pačioje gatvėje, kaip gyvenamojoje zonoje, eismo greitis bus ribojamas ne tik kelio ženklais, bet ir architektūriškai, taip užtikrinant automobilių judėjimą ne greičiau nei 20 km per valandą. Mūsų tikslas – išlaikyti gatvę ramia gyvenamos zonos teritorija, kurioje pėstieji ir dviratininkai jaustųsi patogiai ir saugiai”, –  sako Vytautas Mitalas, Vilniaus mero pavaduotojas.

Toliau skaityti „Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė“

Didžiausia šio dešimtmečio nuotekų tinklų rekonstrukcija T. Narbuto gatvėje

Dėl vykdomos paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos Vilniuje laikinai keičiasi eismo organizavimas T. Narbuto gatvėje. Skiriamojoje juostoje įrengus techninę darbų zoną, nuo lapkričio 15 d. bus ribojamas leistinas greitis. Pilaitės-Centro kryptimi važiuojantys automobiliai, sukantys į Saltoniškių g. (link PC „Panorama“), bus nukreipiami į papildomai įrengtą eismo juostą kitoje skiriamosios juostos pusėje.

Toliau skaityti „Didžiausia šio dešimtmečio nuotekų tinklų rekonstrukcija T. Narbuto gatvėje“

Eismo organizavimo pokyčiai ir viešojo transporto prioritetas Konstitucijos prospekte: kas keičiasi ir kodėl?

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai, jog visi eismo dalyviai judėtų saugiau ir didėtų paties ruožo pralaidumas. Šioje vietoj ilgės eismo juosta posūkiui į kairę Linkmenų g. ir bus fiziškai atskirtos pirmoji automobilių ir viešojo transporto eismui skirtos juostos – dėl to keisis ir išvažiavimo iš G. Baravyko g. tvarka sukantiems į Linkmenų gatvę.

Nuo Edukologijos žiedinės sankryžos link Linkmenų g. važiuojantys vairuotojai jau šiuo metu gali pastebėti ištisinių linijų ženklinimą, specialiomis atitvarinėmis priemonėmis atskirtas eismo juostas, taip pat apie eismo tvarkos pakeitimus informuojančius kelio ženklus.

„Konstitucijos prospektas yra viena pagrindinių miesto arterijų – vien ties Linkmenų g. kasdien pravažiuoja maždaug 41,3 tūkst. transporto priemonių, taip pat tai itin aktyvi viešojo transporto judėjimo ašis. Eismo organizavimo pakeitimais nuo Edukologijos žiedo link Linkmenų g. sankryžos pirmiausia norime didint eismo dalyvių saugumą, mažinti eismo įvykių atsiradimo galimybes ir pavojingo manevravimo atvejus. Taip pat didinti žiedinės sankryžos pralaidumą link Konstitucijos pr., greitinti viešojo transporto judėjimą bei ruoštis kitais metais numatytiems papildomiems infrastruktūros pokyčiams, kurie pagerins ir pagreitins susisiekimą mieste“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Šiuo metu vykdomus ženklinimo ir juostų atskyrimo darbus planuojama baigti iki lapkričio pabaigos, o tuomet atlikti ir šviesoforinio reguliavimo Linkmenų g. ir Konstitucijos pr. sankryžoje pakeitimus.

Į ką vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį?

Išvažiavimas iš G. Baravyko g. link Konstitucijos pr. bus fiziškai atskirtas specialiomis saugumo priemonėmis. Srautas judės prospektu iki Linkmenų g. sankryžos, leidžiant važiuoti tik tiesiai link Kalvarijų g. Iki šiol galiojusi tvarka, kai išvažiuojantys iš Baravykų g. bei sukantys į Linkmenų g. arba apsisukantys kirsdavo tris eismo juostas, nebegalios.

Nuo T. Narbuto, Geležinio Vilko ar Ukmergės gatvių atvažiuojantiems ir į kairę Linkmenų g. norintiems sukti vairuotojams eismo juosta bus prailginta. Taip didės jos pralaidumas – juostoje tilps daugiau norinčių sukti, o judėjimui tiesiai Konstitucijos pr. link Kalvarijų g. skirta juosta nebus blokuojama.

Vairuotojams rekomenduojama iš anksto apgalvoti ir pasirinkti tinkamą maršrutą. Iš G. Baravyko g. į Linkmenų ar Žalgirio g. galima patekti ir per Konstitucijos pr. 21 šviesoforais reguliuojamą sankryžą bei Lvovo gatvę.

Toliau skaityti „Eismo organizavimo pokyčiai ir viešojo transporto prioritetas Konstitucijos prospekte: kas keičiasi ir kodėl?“

Sostinėje pirmieji kintami kelio ženklai – mažins spūstį Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje

Nuo šios savaitės Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje vairuotojai pastebės naujovę – pirmuosius Lietuvoje ir Vilniuje kintamus kelio ženklus „Eismo kryptys sankryžoje“. Juos įrengus  šios „karštos“ sostinės sankryžos pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc., o spūstis sumažėti maždaug 25 proc. Ženklų įrengimo darbai pradedami šį trečiadienį, o veikti sankryžoje pradės dar šią savaitę.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

 

Toliau skaityti „Sostinėje pirmieji kintami kelio ženklai – mažins spūstį Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje“

Saulės ir Pavasario gatvėse bus įvestas vienpusis eismas

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad užtikrinant sklandų transporto priemonių judėjimą bei naujai pėstiesiems įrengtą šaligatvį, šių metų spalio–lapkričio mėnesiais Saulės ir Pavasario gatvėse etapais bus įvestas vienpusis eismas.

Pirmu etapu vienpusis eismas bus įvestas Saulės gatvės dalyje nuo pastato Saulės g. Nr. 7A iki pastato Saulės g. Nr. 11. Antru etapu Pavasario gatvės dalyje nuo Saulės gatvės iki Vasaros gatvės.

Vairuotojai prašomi būti atidus, stebėti kelio ženklus ir laikytis Kelių eismo taisyklių.

Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryža sostinėje tapo saugesnė pėstiesiems

Rugpjūčio viduryje vienoje pagrindinių miesto eismo arterijų – Geležinio Vilko– Ukmergės g. sankryžoje – bus vykdomi eismo valdymo pakeitimai. Įrengus papildomą eismo juostą atvažiuojantiems nuo Žalgirio g. pusės, demontavus papildomą lentelę su žalia rodykle ties raudonu šviesoforų signalu judantiems nuo centro bei įrengus pėsčiųjų mygtukus, pakoreguotas ir šviesoforų reguliavimas. Tai padės užtikrinti saugesnes sąlygas pėstiesiems, o pati sankryža taps pralaidesnė ir veiks lankstesniu režimu.

„Skaičiuojame, jog Geležinio Vilko–Ukmergės g. sankryžą intensyviausių srautų metu kerta virš 100 tūkstančių transporto priemonių per dieną. Siekiant pagerinti sankryžos pralaidumo rodiklius, rekonstrukcijos metu įrengta papildoma eismo juosta Geležinio Vilko g. atvažiuojantiems nuo Žalgirio g. pusės, o didinant pėsčiųjų saugumą demontuota papildoma lentelė su žalia rodykle ties raudonu šviesoforų signalu atvažiuojantiems Geležinio Vilko g. nuo centro bei įrengti pėsčiųjų mygtukai. Jau šią savaitę koreguosime šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas – po šių pakeitimų sankryža veiks lankstesniu visiems eismo dalyviams režimu, o važiuojantiems Geležinio Vilko g. nuo centro pusės raudonas šviesoforo signalas bus įjungiamas tik tuomet, kai per sankryžą norintys pereiti pėstieji aktyvuos sensorinį pėsčiųjų mygtuką“,– sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Toliau skaityti „Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryža sostinėje tapo saugesnė pėstiesiems“

Žalgirio ir Linkmenų g. sankryžoje – eismo organizavimo pokyčiai

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad gegužės 15–16 d. atsižvelgiant į pasikeitusius transporto srautus rytinio ir vakarinio piko metu buvo pakeistas eismo organizavimas šviesoforais reguliuojamoje Žalgirio ir Linkmenų g. sankryžoje, iš Linkmenų g. (nuo Utenos g.). Atlikus sankryžos analizę ir eismo srautų tyrimus nustatyta, kad didžioji dalis transporto priemonių atlieka dešinįjį posūkį link Geležinio Vilko gatvės. Siekiant pagerinti Linkmenų gatvės pralaidumą iš Linkmenų į Žalgirio gatvė link geležinio Vilko gatvės bus galima važiuoti dviem eismo juostom.

Sankryžoje ir jos prieigose atnaujintas horizontalusis ženklinimas, pakeisti kelio ženklai bei šviesoforų programų koregavimas.

Eismo dalyviai prašomi būti atidūs, laikytis kelių eismo taisyklių ir eismo reguliuotojų nurodymų.

Atsiprašome už laikinus nepatogumus.

Lukiškių skersgatvyje – planuoti vienpusio eismo pokyčiai

Nuo gegužės 6-osios Lukiškių skersgatvio dalyje nuo Lukiškių skg. pastato Nr. 6 iki Gynėjų gatvės įvedamas vienpusis eismas. Šie pokyčiai įvesti ilgai stebėjus ir analizavus eismo srautus šioje miesto dalyje, vairuotojų saugumą, prasilenkimo galimybes ir kitas eismo sąlygas. Įvedus naujus eismo organizavimo pokyčius, eismo sąlygos ir susisiekimo galimybės pagerės, o eismo dalyviai jausis saugesni.

Lukiškių skersgatvyje bus įrengtos naujos įlaipinimo-išlaipinimo vietos, kad moksleiviai galėtų saugiai pasiekti šalia esančią mokyklą. Gynėjų ir Lukiškių gatvėse eismo tvarka nesikeis – čia lieka dvipusis transporto priemonių eismas.

Toliau skaityti „Lukiškių skersgatvyje – planuoti vienpusio eismo pokyčiai“

Grandiozinis susisiekimo projektas Vilniuje: Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryža bus dviejų lygių

Vilniaus laukia naujas grandiozinis infrastruktūros projektas, kuris ženkliai pagerins susisiekimą mieste, ypač sunkiajam transportui: savivaldybė skelbia Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rangos konkursą.

Transporto arterija, kurią kasdien kerta daugiau kaip 60 tūkst. transporto priemonių, bus rekonstruota į dviejų lygių sankryžą. Keturių eismo juostų ir daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko pl. dalis atsidurs tunelyje, o virš jų, esamame lygyje, bus įrengta šviesoforais reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Sankryžoje bus pastatytas daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas.

„Miestas auga ir plečiasi. Plėsdami esamas gatves ir tiesdami naujas, nuolat geriname susisiekimą, kad vilniečiai patirtų kuo mažiau rūpesčių. Per  porą metų rekonstravus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžą bus užtikrintas sklandesnis ir saugesnis susisiekimas, sumažės transporto grūstys sankryžoje ir tai pajus apie 20 tūkst. vilniečių kasdien važiuojančių iš Naujininkų, Rasų seniūnijų“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Toliau skaityti „Grandiozinis susisiekimo projektas Vilniuje: Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryža bus dviejų lygių“