Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?

Vilniaus įmonių darbuotojų apklausos rezultatai patvirtina – pavasarį Lietuvą pasiekusi koronaviruso pandemija pakeitė judumo įpročius. Po karantino kur kas daugiau nei anksčiau vilniečių į biurus juda dviračiais ir paspirtukais. Išaugo ir kombinuotą keliavimo būdą besirenkančių darbuotojų skaičius, kai vienos kelionės metu naudojamos kelios transporto rūšys.

Tokias tendencijas rodo naujausia Vilniuje veikiančių įmonių darbuotojų apklausa, kurią reguliariai vykdo įmonė „Susisiekimo paslaugos“.

„Viena iš sričių norint formuoti ar keisti vilniečių judumo įpročius – tai bendradarbiavimas su verslo centrais, įsiklausymas į jų poreikius. Jau keletą metų Vilniaus įmonėse vykdome kasdieninių keliavimo įpročių tyrimą, o vėliau kartu su įmonių vadovais aptariame rezultatus, sprendžiame realias įmonėms kylančias judumo problemas. Naujausią apklausą atlikome po karantino, kad įvertintume pandemijos sukeltą judumo įpročių pokytį.

Bene ryškiausia judumo tendencija – vis daugiau miestiečių kelionei į darbą ir kitur renkasi dviračius, elektrinius paspirtukus. Lyginant balandžio – rugpjūčio mėnesių dviratininkų srautus, šiemet skaičiuojame 66 proc. daugiau dviratininkų. Paspirtukus, dviračius vilniečiai taip pat kur kas dažniau renkasi ne kaip pramogą, o kaip kasdienę transporto priemonę – tai svarbus elgsenos ir judumo mieste pokytis, kuris, žinoma, susijęs ir su edukacija, eismo dalyvių pagarba vieni kitiems, naujomis taisyklėmis“, – apklausos rezultatus komentavo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Toliau skaityti „Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?“

Išmaniosios kameros Senamiestyje palengvins eismo pokyčių analizę ir kontrolę

Eismo kilpomis vykstantis judėjimas Senamiestyje nuo pirmadienio, rugsėjo 14 dienos, bus analizuojamas naudojantis bandomosiomis filmavimo kameromis, išdėstytomis Trakų (rudoji zona), Rūdninkų (rudoji ir violetinė zonos), Pilies (žydra zona) bei Dominikonų (žydra zona) gatvėse. Prie eismo kilpų įvažiavimų ir išvažiavimų įrengtos išmaniosios kameros fiksuos ne tik pravažiuojančių transporto priemonių kiekį, bet ir vidutinį greitį, taip pat galimus kelių taisyklių pažeidimus. Apie tai įspėja ir kelių eismo ženklai.

„Pirmosios keturios išmaniosios kameros yra tik dalis būsimos eismo kontrolės Senamiestyje. Kitais metais jas planuojama įrengti prie kiekvieno įvažiavimo bei išvažiavimo į Senamiestį ir tuomet jau nuosekliai naudoti ne tik eismo statistikai kaupti, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti“, – komentavo Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Toliau skaityti „Išmaniosios kameros Senamiestyje palengvins eismo pokyčių analizę ir kontrolę“

Sostinės Pavilnionių–Perkūnkiemio g. sankryžoje saugesnis eismo organizavimas

Jau nuo šios savaitės Pavilnionių–Perkūnkiemio–Grigalaukio g. sankryžoje įvedamas aiškesnis ir saugesnis eismo organizavimas. Vairuotojų prašoma atidumo – keičiasi judėjimo tvarka įvardintomis gatvėmis, baigti šviesoforų ir kiti sankryžos įrengimo darbai. Nuo šiol eismas bus organizuojamas naujai įrengta jungiamosios gatvės atkarpa nuo Gileikių iki Pavilnionių g., o iki šiol naudotas jungiamasis kelias tarp Gileikių ir Pavilnionių g., prie viešojo transporto žiedo, uždaromas. Taip pat keičiasi 5-ojo bei 32-ojo autobusų maršrutų trasa – šių maršrutų autobusai važiuos Perkūnkiemio g. ir Gileikių gatvėmis. Skalvių ir Pavilnionių viešojo transporto stotelių vieta bei eismo tvarkaraščiai nesikeičia.

„Iki šiol šioje sankryžoje nebuvo pėsčiųjų perėjų ir dviračių pervažų, eismas joje buvo reguliuojamas kelio ženklais, vairuotojai gana sudėtingai pasukdavo į kairę. Baigus Grigalaukio gatvės atkarpos ir sankryžos įrengimo darbus tikimės užtikrinti didesnį visų eismo dalyvių saugumą.  Sankryžoje bus lengviau atlikti posūkius į kairę ir dėl to išvengsime besiformuojančių spūsčių, o pėstieji ir dviratininkai kur kas saugiau kirs važiuojamąją kelio dalį“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Robert Markovski.

Pagrindiniai sankryžos rekonstrukcijos darbai jau atlikti: įrengta nauja jungiamosios gatvės atkarpa nuo Gileikių g. iki Pavilnionių g., dviračių takai ir pėsčiųjų šaligatviai, šviesoforai, kelio ženklai ir ženklinimas, apšvietimas, pakloti inžineriniai tinklai, išbandomas šviesoforų darbas.

Šnipiškių Kernavės gatvė bus saugesnė ir modernesnė – netrukus prasidės darbai

Šnipiškės sparčiai atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvovo gatvių Vilniuje jau rugpjūtį bus pradėta tiesti nauja dviejų eismo juostų gatvė: bus paklota nauja asfalto danga, įrengtas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas, atsiras dvi sankryžos, pasodinti nauji želdiniai. Kitąmet pavasarį beveik kilometro ilgio gatvėje bus įrengtos trys viešojo transporto stotelės, viena jų – Žalgirio gatvėje. Kernavės gatvės rekonstrukcija kainuos daugiau kaip 4,5 mln. eurų. Savivaldybė skirs daugiau kaip 2,6 mln. eurų, likę daugiau nei 1,6 mln. eurų – iš ES investicijų programos ir 300 tūkst. eurų iš Kelių priežiūros programos. Naują gatvę Šnipiškėse ties konkursą laimėjusi ūkio subjektų grupė „Kauno tiltai“ ir „Kerista“.

Toliau skaityti „Šnipiškių Kernavės gatvė bus saugesnė ir modernesnė – netrukus prasidės darbai“

Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?

Rytoj sukaks mėnuo nuo liepos 7-osios, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai stebėjo, kaip pokyčiai paveikė vilniečių ir miesto svečių judėjimą centrinėje sostinės dalyje.

Surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, Senamiestyje jau dabar sumažėjo. Pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, o specialistai aiškina, kad tam įtakos turėjo netipinė vasara – karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, be to, vasarą eismo visame mieste mažiau.

„Norisi darkart padrąsinti gyventojus – priprasti prie naujovių reikia laiko. Svarbiausia, kad, praėjus vos mėnesiui po kilpinio eismo įvedimo Senamiestyje, jau galime pastebėti pozityvių pokyčių. Taip žingsnis po žingsnio šios miesto dalies gyventojai ir svečiai pajus akivaizdžias naudas – švaresnį orą, sumažėjusį transporto triukšmą“, – kalbėjo mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Toliau skaityti „Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?“

Vilniuje modernizuojamos 17 sankryžų – atsiras sekcijos į dešinę

Sostinėje šią savaitę pradėtos modernizuoti sankryžos. Planuojama, kad iki rugsėjo iš viso 17-oje sankryžų bus įrengtos sekcijos į dešinę, atlikti kiti atnaujinimo darbai, o dėl to didės eismo srautų pralaidumas, pėstieji ir dviratininkai judės saugiau.

„Sekcijų įrengimą pradedame būtent šią savaitę, kai eismo srautai liepą natūraliai sumažėję, todėl darbai netrikdys eismo sklandumo. Naujas eismo organizavimas ne tik padidins pralaidumą ir sumažins spūstis – pokyčiai svarbūs ir dėl pėsčiųjų, dviratininkų saugumo. Įrengus sekcijas sumažės konfliktinių situacijų, bus atskirtos automobilių ir mažiau apsaugotų eismo dalyvių šviesoforų fazės –  dviratininkai ir pėstieji važiuojamąją dalį kirsti galės saugiau, nes didžioji dalis srauto pravažiuos būtent degant žaliai sekcijai į dešinę“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Sekcijos į dešinę atsiras šiose sankryžose, taip pat dalyje iš jų bus keičiamas kelio ir dangos ženklinimas, vyks naujas šviesoforų programavimas, o jį atliekant šviesoforai bus laikinai išjungiami.

  • Savanorių pr. – Žemaitės g. (nuo Savanorių pr. link Žemaitės g.)
  • Konstitucijos pr. 9 (iš šalutinio kelio nuo PC „Europa“)
  • Kareivių g. – Verkių g. (nuo Verkių g. autobusų parko link Kareivių g.)
  • Konarskio g. – V. Pietario g. (nuo S. Konarskio g. link G. Vilko g.)
  • Kalvarijų g. – Žalgirio g. (nuo Kalvarijų g. link Žalgirio g. ir G. Vilko g.)
  • Erfurto g. – Architektų g.
  • Laisvės pr. – J. Baltrušaičio g. – Pašilaičių g.
  • Kalvarijų g. – A. Juozapavičiaus g.
  • Laisvės pr. – Rygos g. –  Buivydiškių g.
  • Žirmūnų g. –  Kareivių g.
  • Kalvarijų g. – V. Gerulaičio g.
  • Narbuto g. – Saltoniškių g.
  • Rasų g. – Drujos g.
  • Kalvarijų g. – Ateities g. – Jeruzalės g.
  • Apkasų g. – Minties g.
  • Gelvonų g. – Paberžės g.
  • Algirdo g.  – J. Basanavičiaus g.

Visas šiame etape numatytas sekcijas sankryžose planuojama įrengti dar iki rugsėjo, jog augant srautams po vasaros eismas būtų kiek įmanoma sklandesnis ir saugesnis. Be to, dalyje sankryžų, kurios dabar modernizuojamos, prie šviesoforų laikinai buvo sugrąžintos lentelės su žaliomis rodyklėmis – įrengus sekcijas jų nebeliks.

Toliau skaityti „Vilniuje modernizuojamos 17 sankryžų – atsiras sekcijos į dešinę“

Vilnius pristato vieningą judėjimo paslaugų vardą – JUDU

Vilnius siūlo įvairių būdų judėjimui po miestą ir pristato visus juos sujungiantį vardą JUDU. Judumo pokyčiai sostinėje įvairūs – gerėja kelionių viešuoju transportu kokybė, tiesiami dviračių takai, kurie per keletą artimiausių metų mieste sudarys nenutrūkstamą tinklą, gerinama pėsčiųjų infrastruktūra, pristatytas kilpinis eismo reguliavimas.

„Vilniuje vyksta daugybė veiklų, kad žmonės po miestą keliautų patogiai ir galėtų laisvai rinktis, kaip judėti. Tačiau judumo paslaugos iki šiol neturėjo vienijančios grandies, bendro vizualinio identiteto. Tikslas turėti ne padrikai teikiamas paslaugas, o vieningą ir kokybišką jų tinklą, kuris ir sukuria didesnį darnumą, eismo pasiskirstymą, daugiau erdvės miestiečiams. Visa tai Vilniuje apjungs JUDU – jis suvienys skirtingus keliavimo būdus „po vienu skėčiu“. Taip pat jis atspindi požiūrį, jog susisiekimas sostinėje – tai ne vien transportas ir infrastruktūra, pirmiausia tai – žmogus, jo poreikis keliauti po miestą sklandžiai, o kartu ir mūsų pažadas kurti visiems pritaikytą susisiekimo sistemą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Toliau skaityti „Vilnius pristato vieningą judėjimo paslaugų vardą – JUDU“

Vilniaus senamiestyje įsigaliojo kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?

Jau nuo antradienio, liepos 7 d., Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka – Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio. Ką svarbu žinoti artėjant pokyčiams?

„Svarbiausia – reikia neskubėti ir važiuoti gyvenamajai zonai nustatytu greičiu (20 km/val.), kad suspėtumėt stebėti kelio ženklus. O jeigu jau taip atsitiko, kad padarėte klaidą ir įvažiavote į netinkamą įvažiavimą, ramiai iš jo išvažiuokite ir keliaukite iki reikiamo. Arba tiesiog palikite automobilį parkavimo vietoje ir likusį atstumą įveikite pėsčiomis iš vienos zonos į kitą, tuo pačiu prasivaikščiodamit ir pasigrožėdami Senamiesčiu“, – patarė mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Anot jo, svarbiausia iš anksto suplanuoti maršrutą, išnagrinėjus schemas, esančias tiek internete (www.senamiestis2030.lt), tiek prie įvažiavimų į Senamiestį, ir pasirinkti patogiausią įvažiavimo ir sustojimo vietą.

Toliau skaityti „Vilniaus senamiestyje įsigaliojo kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?“

Sostinėje pradėta tvarkyti S. Batoro gatvė

Vilniuje pradėta remontuoti per Naujosios Vilnios ir Rasų seniūnijas besidriekianti S. Batoro gatvės atkarpa – nuo Drujos iki Dūmų gatvės. Iki spalio pabaigos beveik 7 km ilgio gatvės atkarpoje bendrovė „Grinda“ paklos naują asfalto dangą, sutvarkys kelkraščius ir šalia esantį taką, įrengs automobilių apsisukimo vietas ir atnaujins ženklinimą. Atnaujinant S. Batoro gatvę bus atkurti ir jos nuolydžiai, tai pagerins lietaus vandens nutekėjimą ir sumažins gatvės užtvindymo galimybes. Gatvės ir tako remontui skirta apie 2,7 mln. eurų, iš jų 2 mln. – Vyriausybės skirtos lėšos.

Toliau skaityti „Sostinėje pradėta tvarkyti S. Batoro gatvė“

Per pastaruosius metus atnaujinta jau 4 km Laisvės pr. Vilniuje

Karantino metas suintensyvino gatvių tvarkymo darbus visoje sostinėje – šiuo metu iš esmės atnaujinama ir didžiulė judraus Laisvės prospekto atkarpa nuo A.P. Kavoliuko viaduko iki Sausio 13 -osios gatvės viaduko. Beveik 1 km prospekto dalyje klojamas ištisinis asfaltas, jau pakeisti kelio bortai, nuotekų šuliniai, netrukus bus atnaujintas ir ženklinimas. Prospekto remontui Vilniaus savivaldybė skyrė apie 300 tūkst. eurų.

 

Toliau skaityti „Per pastaruosius metus atnaujinta jau 4 km Laisvės pr. Vilniuje“

Lenteles su žaliomis rodyklėmis Vilniuje keičia sekcijos – kuriose sankryžose jos atsiras?

Dalyje sostinės sankryžų jau anksčiau sugrąžinus lenteles su žaliomis rodyklėmis prie šviesoforų ir įgyvendinus kitus eismo organizavimo pakeitimus, miesto Eismo valdymo centras reguliariai stebi srautų, saugumo pokyčius. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ primena, kad lentelių grąžinimas nėra savaiminis tikslas – eismo valdymo specialistai įgyvendina infrastruktūros, programinius šviesoforų pakeitimus, jog judėjimas vyktų sklandžiai ir saugiai.

„Nuo pat pradžių, kai pradėtas svarstyti lentelių grąžinimo poreikis, turime aiškų planą, kurio svarbiausias tikslas yra eismo saugumas, sklandus eismas, tad jo ir toliau laikomės. Pirma, išanalizavę eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą, infrastruktūros galimybes, lenteles grąžinome 8-iose  sankryžose – dėl jų gavome Transporto kompetencijų agentūros patvirtinimą. Antra, 5-iose sankryžose, kur matome didesnį pralaidumo sumažėjimą, lenteles sugrąžinome laikinai, iki planuojamų modernizavimo darbų ir sekcijų įrengimo šį rudenį. Trečia, papildomos sekcijos į dešinę numatytos ir dar 12-oje sankryžų. Dėl nežymių pralaidumo pasikeitimų lentelių čia negrąžiname, o efektyviam eismo valdymui taikome programinį šviesoforų reguliavimą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Toliau skaityti „Lenteles su žaliomis rodyklėmis Vilniuje keičia sekcijos – kuriose sankryžose jos atsiras?“

Revoliucija Vilniaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems

Vilnius toliau naudojasi karantino metu atsiradusiomis galimybėmis: laisvės lauko kavinėms idėją lydi nauja, dar stipresnė – laisvės senamiesčiui. Šįkart – nuo automobilių tranzito. Nuo liepos mėnesio sostinės širdyje įvedamas kilpinis eismas leis atsikratyti nereikalingo tranzitinio srauto, o jau nuo kitos savaitės pėstiesiems atiduodamos keturios senamiesčio gatvelės ar jų atkarpos.

Visi šie sprendimai, kurių kryptimi juda daugelis Vakarų Europos miestų, buvo numatyti Vilniaus darnaus judumo plane, tačiau karantino metu sumažėję automobilių srautai leido juos įgyvendinti metais anksčiau nei planuota.

„Senamiesčio gyventojams tai reiškia švaresnę ir tylesnę artimą aplinką, vietos verslui – daugiau gyvybės, kurios ypač reikia šios krizės metu, visiems vilniečiams – dar unikalesnį senamiestį, kuris vilios ne tik savo pramogomis, bet ir paprastu pasivaikščiojimu. Automobilis negali būti dominuojantis jautriausioje ir gražiausioje mūsų miesto dalyje – Vilnius renkasi būti ateities miestu jau dabar“, – teigė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Eismas senamiestyje – keturiomis kilpomis

Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turės savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nebus įmanomas. Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis –  atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks. Savivaldybės atliktų tyrimų duomenimis, iki šiol piko metu senamiestyje net 40 proc. eismo sudarydavo tranzitinis srautas, kuris tik kerta senamiestį, nesustoja jame ir jam nesuteikia jokios vertės.

Keturios kilpos arba zonos aplink jas bus vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į jas – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyks ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę –  nors prie jos bus galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikirs, eismo srautai bus atsieti. Naują judėjimo senamiestyje schemą galima rasti specialiai šiems pokyčiams sukurtoje svetainėje www.senamiestis2030.lt.

Toliau skaityti „Revoliucija Vilniaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems“

Liepkalnio, Žirnių – Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijoje – svarbūs pokyčiai nuo gegužės

Vilniaus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje vyksta grandiozinė rekonstrukcija –  transporto arterijoje, kurią ne karantino metu kasdien kerta daugiau kaip 60 tūkst. transporto priemonių, sparčiai rekonstruojama į dviejų lygių sankryžą su tuneliu. Jau po keleto savaičių – nuo gegužės 4 dienos – šioje teritorijoje ir aplink bus esminių eismo pakeitimų, kurie tęsis iki pat  kitų metų rugpjūčio 9 dienos – darbų zonas saugiai padės aplenkti laikinosios kelio jungtys, laikinos žiedinės sankryžos ir keliai.

„Miestas nuolat auga ir plečiasi. Atnaujindami esamas gatves ir tiesdami naujas, nuolat geriname susisiekimą, kad vilniečiai  judėtų sklandžiau ir taupytų laiką. Per porą metų rekonstravus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis susisiekimas, mažės spūstys, o judėjimo kokybės pokyčius iškart pajus apie 20 tūkst. vilniečių, kasdien važiuojančių iš Naujininkų, Rasų seniūnijų. O kol kas iki vasaros pabaigos paprašysime visų kantrybės ir atidumo“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Toliau skaityti „Liepkalnio, Žirnių – Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijoje – svarbūs pokyčiai nuo gegužės“

Naujienos aktyviame transporto mazge: Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. sankryža taps saugesnė

Šią savaitę sostinės Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. – Šeimyniškių g. sankryžoje atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Joje vairuotojai pastebės papildomas šviesoforų sekcijas kairiesiems posūkiams, važiuojant iš Kalvarijų g. ir sukant į kairę link Konstitucijos pr. ir Šeimyniškių g. Taip pat sankryžoje įrengta papildoma sekcija į dešinę sukantiems iš Kalvarijų g. į Konstitucijos pr.

„Šią sankryžą darbo dienomis kerta maždaug 58 tūkst. transporto priemonių, tai judrus sostinės eismo mazgas, kuriame juda automobiliai, pėstieji, viešasis transportas. Dėl nereguliuojamų kairiųjų posūkių iki šiol važiuojant nuo Kalvarijų g. formuodavosi spūstys ir kildavo pavojus eismo dalyviams, kurie atlikdavo kairiuosius posūkius. Tikimės, kad sankryžoje atsiradus papildomoms sekcijoms ir visiems laikantis kelių eismo taisyklių pirmiausia padidės eismo saugumas, o srautų judėjimas vyks sklandžiau“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Toliau skaityti „Naujienos aktyviame transporto mazge: Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. sankryža taps saugesnė“

Dalyje Vilniaus sankryžų – informaciniai skydai atliekantiems posūkius į dešinę

Nuo šios savaitės sostinės vairuotojai 8-iose sankryžose mato ryškiai geltonus informacinius skydus, kurie primena taisykles sukantiems į dešinę.

Šie skydai įrengti tik tose sankryžose, kuriose, jau anksčiau pakeitus Kelių eismo taisykles, į dešinę leidžiama sukti įsijungus pagrindiniam šviesoforo žaliam apskritimo formos signalui ir nelaukiant, kol užsidegs papildoma sekcija į dešinę.

Informaciniai skydai yra dviejų tipų. Pirmieji – kai vairuotojai kerta pėsčiųjų perėją, todėl jiems leidžiama sukti į dešinę tik praleidus pėsčiuosius ir dviratininkus. Jie įrengti:

  • Spaudos g. prieš sankryžą su Pilaitės pr.
  • Mokslininkų g. prieš sankryžą su Geležinio Vilko g.
  • Geležinio Vilko g. prieš sankryžą su Gerosios Vilties g.
  • Naujojoje Riovonių g. prieš sankryžą su Savanorių pr.

Kito tipo skydai įrengti tokiose sankryžose, kur nėra pėsčiųjų perėjos, o vairuotojams leidžiama į dešinę sukti iš karto įsijungus žaliam signalui ir nelaukiant papildomos sekcijos. Juos vairuotojai mato:

  • Pelesos g. prieš sankryžą su Dariaus ir Girėno g.
  • Baltupio g. prieš sankryžą su Ateities g.
  • Metalo g. prieš sankryžą su Eišiškių pl.
  • Linkmenų g. prieš sankryžą su Konstitucijos pr.
  • Nuotr. Sauliaus Žiūros

Į sostinės sankryžas grįžta lentelės su žaliomis rodyklėmis

Šią savaitę dalyje sostinės sankryžų vairuotojai ir vėl pamatys lenteles su žaliomis rodyklėmis prie šviesoforų. Pirmiausia jos grąžinamos 6-iose sankryžose, kurias pagal Vilniaus miesto savivaldybės pateiktą sąrašą įvertino ir patvirtino Transporto kompetencijų agentūra: Liepkalnio g. – Žirnių g. – Minsko pl., Saltoniškių – Sėlių g., A. Goštauto – Gynėjų g., G. Vilko – Baltupio – Didlaukio g., T. Narbuto – Saltoniškių g., Nemenčinės pl. – Saulėtekio al. Lentelių kabinimo darbai jose pradedami nuo šiandien.

„Maksimaliai surinkome visus duomenis, ne kartą teikėme pagal prašymą patikslintą informaciją agentūros vertinimui, ir matydami poreikį jau pereiname prie konkrečių veiksmų – pradedame lentelių grąžinimą ten, kur išvados aiškios. Tačiau norime nedelsti ir su kitomis sankryžomis – laukiame galutinių Transporto kompetencijų agentūros sprendimų. Nuo pat pradžių, kai pradėtas svarstyti lentelių grąžinimo poreikis, turime aiškų planą, kurio svarbiausias tikslas – eismo dalyvių saugumas, sklandus eismas“, – teigė Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė.

M. Gusarovienė priduria, kad dalyje sostinės sankryžų taip pat jau yra numatytos ir papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę. Planuojama, kad lentelės jose atsiras laikinai, iki infrastruktūros pakeitimų.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos. Šiuos darbus rangovai atliks pagal SĮ „Susisiekimo paslaugos“ šviesoforų priežiūros paslaugų sutartis. Bus montuojamos tos pačios lentelės, kurios mieste jau buvo naudotos.

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai sausio viduryje pateikė 24 konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, norima grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis. Vėliau Transporto kompetencijų agentūrai savivaldybė pateikė ir  papildomą eismo srautų informaciją apie pėsčiųjų, dviračių, automobilių ir sunkiasvorių transporto priemonių kiekius kiekvienoje sankryžoje bei visose jos kryptyse.

Iki šiol agentūra išanalizavo ir išvadas pateikė dėl šių sankryžų, kuriose nuo šiandien pradedami lentelių kabinimo darbai:

  • Liepkalnio g. – Žirnių g. – Minsko pl. (nuo Žirnių g. link Liepkalnio g.)
  • Saltoniškių – Sėlių g. (nuo Saltoniškių g. link Sėlių g.)
  • Goštauto – Gynėjų g. (nuo Goštauto g. link Gynėjų g.)
  • G. Vilko – Baltupio – Didlaukio g. (nuo G. Vilko g. link Baltupio)
  • T. Narbuto – Saltoniškių g. (nuo Narbuto g. link Saltoniškių Vytauto g. kryptimi ir
  • nuo Saltoniškių g. (nuo Panorama) link Narbuto g.
  • Nemenčinės pl. – Saulėtekio al. (nuo Saulėtekio al. link Nemenčinės pl.)

Likusias sankryžas iš savivaldybės sąraše pateiktų Transporto kompetencijų agentūra analizuos toliau ir pateiks galutines išvadas.

Mieste priimami eismo valdymo sprendimai yra grindžiami duomenimis, todėl ir toliau bus stebima eismo situaciją ne tik įvardintose, bet visose sostinės sankryžose, o esant poreikiui priimami reikalingi programiniai šviesoforų reguliavimo ar infrastruktūros sprendimai.

Rekonstruota Ąžuolyno gatvė Vilniuje tapo saugesnė ir modernesnė

Nuo šiol Viršuliškių ir Šeškinės seniūnijų gyventojai galės važiuoti patogiau ir saugiau: atnaujinta daugiau kaip pusės kilometro ilgio Ąžuolyno gatvės atkarpa, nuo Ozo iki Viršuliškių gatvės. Rekonstruojant Ąžuolyno gatvę abiejose pusėse buvo paklota nauja asfalto danga, įrengti nauji šaligatviai, naujas modernus gatvės apšvietimas, paklotas lietaus nuotekų tinklas, nutiestas pėsčiųjų takas, įrengtas viešojo transporto stotelės. Gatvės remontui savivaldybė skyrė daugiau nei 1 mln. eurų.

Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje pakeisti pirmumo kelio ženklai, panaikinus lentelę su žalia rodykle sukantiems į dešinę iš Ozo g. (nuo Akropolio pusės) link Buivydiškių g. įrengta papildoma šviesoforų sekcija. Be to, išvažiavimas iš Ozo g. judant nuo  „Impuls“ sveikatingumo klubo tapo aiškesnis ir saugesnis, nes įrengti nauji šviesoforai su krypties rodyklėmis.

Primenama, kad iki sausio 1 d. prie šviesoforų neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Sostinėje iš 120 sankryžų, kuriose šviesoforai turėjo lenteles, šiuo metu tokių likę 80. Didžioji dalis nuėmimo darbų netrikdant gruodį intensyvėjančio eismo bus baigti paskutinę šių metų savaitę, po Kalėdų laikotarpio. Taip pat dalyje sankryžų lenteles gruodį pakeis papildomos šviesoforų sekcijos su rodyklėmis į dešinę, kurios vairuotojams padės patogiau atlikti posūkius.

Toliau skaityti „Rekonstruota Ąžuolyno gatvė Vilniuje tapo saugesnė ir modernesnė“

Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškės sparčiai atgimsta – Širvintų gatvė taps viena pirmųjų bendrojo naudojimo erdve, per kurią nusidrieks naujas dviračių takas ir šaligatvis, o šalia jų atsiras viešoji erdvė su sporto ir žaidimų aikštele. Šia gatve dalinsis pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai. Apie 700 metrų ilgio gatvėje bus pasodinta naujų želdinių, įrengtas naujas apšvietimas, suoliukai. Šio projekto įgyvendinimui iki kito rudens savivaldybė skyrė apie 1,3 mln. eurų.

„Nauji takai Širvintų gatvėje taps jungtimi tarp Ozo gatvės ties Kernavės gatve ir Vilniaus Senvagės gimnazijos, kur dviračiai įsilies į ramaus eismo Širvintų gatvę ir važiuos bendrame sraute. Širvintų gatvė taps viena bendra erdve: pačioje gatvėje, kaip gyvenamojoje zonoje, eismo greitis bus ribojamas ne tik kelio ženklais, bet ir architektūriškai, taip užtikrinant automobilių judėjimą ne greičiau nei 20 km per valandą. Mūsų tikslas – išlaikyti gatvę ramia gyvenamos zonos teritorija, kurioje pėstieji ir dviratininkai jaustųsi patogiai ir saugiai”, –  sako Vytautas Mitalas, Vilniaus mero pavaduotojas.

Toliau skaityti „Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė“

Eismo organizavimo pokyčiai ir viešojo transporto prioritetas Konstitucijos prospekte: kas keičiasi ir kodėl?

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai, jog visi eismo dalyviai judėtų saugiau ir didėtų paties ruožo pralaidumas. Šioje vietoj ilgės eismo juosta posūkiui į kairę Linkmenų g. ir bus fiziškai atskirtos pirmoji automobilių ir viešojo transporto eismui skirtos juostos – dėl to keisis ir išvažiavimo iš G. Baravyko g. tvarka sukantiems į Linkmenų gatvę.

Nuo Edukologijos žiedinės sankryžos link Linkmenų g. važiuojantys vairuotojai jau šiuo metu gali pastebėti ištisinių linijų ženklinimą, specialiomis atitvarinėmis priemonėmis atskirtas eismo juostas, taip pat apie eismo tvarkos pakeitimus informuojančius kelio ženklus.

„Konstitucijos prospektas yra viena pagrindinių miesto arterijų – vien ties Linkmenų g. kasdien pravažiuoja maždaug 41,3 tūkst. transporto priemonių, taip pat tai itin aktyvi viešojo transporto judėjimo ašis. Eismo organizavimo pakeitimais nuo Edukologijos žiedo link Linkmenų g. sankryžos pirmiausia norime didint eismo dalyvių saugumą, mažinti eismo įvykių atsiradimo galimybes ir pavojingo manevravimo atvejus. Taip pat didinti žiedinės sankryžos pralaidumą link Konstitucijos pr., greitinti viešojo transporto judėjimą bei ruoštis kitais metais numatytiems papildomiems infrastruktūros pokyčiams, kurie pagerins ir pagreitins susisiekimą mieste“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Šiuo metu vykdomus ženklinimo ir juostų atskyrimo darbus planuojama baigti iki lapkričio pabaigos, o tuomet atlikti ir šviesoforinio reguliavimo Linkmenų g. ir Konstitucijos pr. sankryžoje pakeitimus.

Į ką vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį?

Išvažiavimas iš G. Baravyko g. link Konstitucijos pr. bus fiziškai atskirtas specialiomis saugumo priemonėmis. Srautas judės prospektu iki Linkmenų g. sankryžos, leidžiant važiuoti tik tiesiai link Kalvarijų g. Iki šiol galiojusi tvarka, kai išvažiuojantys iš Baravykų g. bei sukantys į Linkmenų g. arba apsisukantys kirsdavo tris eismo juostas, nebegalios.

Nuo T. Narbuto, Geležinio Vilko ar Ukmergės gatvių atvažiuojantiems ir į kairę Linkmenų g. norintiems sukti vairuotojams eismo juosta bus prailginta. Taip didės jos pralaidumas – juostoje tilps daugiau norinčių sukti, o judėjimui tiesiai Konstitucijos pr. link Kalvarijų g. skirta juosta nebus blokuojama.

Vairuotojams rekomenduojama iš anksto apgalvoti ir pasirinkti tinkamą maršrutą. Iš G. Baravyko g. į Linkmenų ar Žalgirio g. galima patekti ir per Konstitucijos pr. 21 šviesoforais reguliuojamą sankryžą bei Lvovo gatvę.

Toliau skaityti „Eismo organizavimo pokyčiai ir viešojo transporto prioritetas Konstitucijos prospekte: kas keičiasi ir kodėl?“

Sostinėje pirmieji kintami kelio ženklai – mažins spūstį Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje

Nuo šios savaitės Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje vairuotojai pastebės naujovę – pirmuosius Lietuvoje ir Vilniuje kintamus kelio ženklus „Eismo kryptys sankryžoje“. Juos įrengus  šios „karštos“ sostinės sankryžos pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc., o spūstis sumažėti maždaug 25 proc. Ženklų įrengimo darbai pradedami šį trečiadienį, o veikti sankryžoje pradės dar šią savaitę.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

 

Toliau skaityti „Sostinėje pirmieji kintami kelio ženklai – mažins spūstį Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje“