Transporto jutikliai

Transporto eismo jutikliai Vilniaus mieste yra trijų tipų: vaizdo, indukciniai ir infraraudonųjų spindulių jutikliai.

Vaizdo jutiklių veikimo principas yra vaizdo atpažinimas. Vaizdo jutiklis — vaizdo kamera, kuri yra konfigūruojama naudojant specialią programinę įrangą. Programinės įrangos pagalba virtualiame gatvės paviršiuje yra nubrėžiama virtuali zona, kitaip sakant, gatvės ploto paskirtis — atpažinti transporto priemonę. Taip pat turi būti nurodyta transporto priemonių kryptis, kurią norima detektuoti. Programuojant vaizdo jutiklius būtina atsižvelgti ir į kitus veiksnius, tokius kaip: jutiklio jautrumas, padėtis, matymo kampas, atstumas iki važiuojamosios dalies, detektuojamos eismo juostos plotis. Tinkama vaizdo jutiklių priežiūra ir programinės įrangos atnaujinimas mažina transporto srautų skaičiavimo paklaidą.

 

Indukcinio jutiklio veikimo principas — elektromagnetinė detekcija, per indukcinį jutiklį, įpjautą kelio dangoje, pravažiuojantis automobilis generuoja elektromagnetinį impulsą, kuris yra apdorojamas sankryžos valdiklyje ir traktuojamas kaip automobilių srauto vienetas. Apdoroti duomenys yra siunčiami į Eismo valdymo centro serverį. Visi duomenys, gauti iš jutiklių, yra saugomi serveryje ir naudojami eismo srautų analizei, planavimui bei optimizacijai.

 

Infraraudonųjų spindulių jutiklio veikimo principas — transporto priemonės fiksuojamos išmatuojant jų skleidžiamus infraraudonuosius spindulius, kurie spinduliuojami iš nustatytos aptikimo zonos.  Fiksuojant transporto priemones ignoruojami lėti kelio dangos temperatūros pokyčiai, sukelti besikeičiančių oro sąlygų. Infraraudonųjų spindulių jutikliai tinkami ne tik automobilių, bet ir motociklų, dviračių bei pėsčiųjų skaičiavimui.